Hegedűs Anett Lilla és Fülöp Gábor kiállításának célja az emberi figura transzformációjának, és ezáltal
a humán átalakulás lehetőségeinek bemutatása. Az Irokéz Galériában ezúttal kilenc, önmagában is
prezentatív tartalmú életnagyságú figurát láthatunk, úgy installálva, hogy egymással viszonyrendszert
alakítsanak ki, összefüggéseket megjelenítve. A humán átalakulás mindkét alkotónál egy ősállapot felé törekvést jelent. Fülöp Gábor fából készült figurális szobrai a primitívebb életformával (organikus növényi vagy állati rendszer) összekapcsolódó emberi szervezet biológiai átváltozásának folyamatát mutatják be, úgy, hogy értelmezés kérdése, vajon ezek a rendszerek felépítik az emberi figurát vagy pedig elrejtik azt. Hegedűs Anett Lilla munkái a szellemi átalakulást ábrázolják. Víztiszta gyantából készített emberalakjai az anyagi lét síkjából kiszakadó, a tudati fejlődés egy magasabb fokára lépő
ember átváltozásának fázisai.
Az alkotások együttes bemutatása rávilágít arra, hogy e folyamatok párhuzamosak és ellentétesek is egyben. Előbbinél egy kezdetlegesebb létállapot felé haladást, utóbbinál valamely magasabbra való átlépést mutat a metamorfózis tendenciája. E látszólagos oppozíció azonban párhuzammá válik azzal, hogy mindkét folyamat az eredethez való visszatérést célozza. Egy ősállapot felé törekvést, másképp ábrázolva.
Az anyaghasználat az említett transzformációk ábrázolását erősíti. Az első esetben a fa a szerves organikus jelleget, a másodikban a víztiszta öntőgyanta a fizikai test transzparenssé tételével a szellemi átalakulás transzcendens voltát.
Az alkotások hangsúlyosan meditatív jellege segít körüljárni azt a mindig aktuális kérdést, vajon
mi is az ember.