Peter Peri Londonban élő, magyar származású képzőművészként elsősorban festményeket, szobrokat és rajzokat készít. Budapesti kiállításán papírra készült absztrakt rajzaiból mutat be néhányat.
A kiállítás címét Julio Cortozar 1956-os novellájából kölcsönözte, amelyben a párizsi állatkert egyik látogatóját egészen elbűvöli egy mexikói szalamandrafaj, az axolotl. A néző addig fúrja tekintetét a teremtmény szemébe, míg át nem alakult állattá, ijesztő módon „élve temetve el” az axolotl testében. Amint foglyul ejti a sötét akvárium „végső magánya”, az emberi lét korábbi szabadságát és mozgékonyságát felváltja a mozdulatlan megfigyelés.
Peri szigorúan geometrikus kompozícióján belül a finom ceruzavonások tömege egészen összeolvad. A vonalritmus organikus és szeszélyes, a ceruza a határokat átlépve elvékonyodik, gyanúsan megbízható módon. Szemlélésük által közeli fizikai kapcsolatba kell velük kerülnünk, miközben elválnak egymástól a vonalak, egyik a másik után. Ahogy a tér, úgy az idő is érzékelhetővé válik ezáltal, mivel a rajzok összetettsége mérhetővé teszi. A sugalmazott időbeliség különös, valós karaktert kap, amely megszállottan választja szét az egymásból következő lépéseket, egyszerre hordozva taszító és vonzó idegen minőséget — talán épp olyasfélét, mint az axolotl szemei.
Peter Peri a Budapest Art Factory nemzetközi rezidencia programjának vendégművésze.