Először, az apparátus merevsége kijátszható. Másodszor, a programjába belecsempészhetôk olyan emberi szándékok, amelyek nem voltak elôirányozva benne. Harmadszor, az apparátus kényszeríthetô rá, hogy váratlant, valószínűtlent, informatívat hozzon létre. Negyedszer, meg lehet vetni az apparátust és termékeit, egyáltalán, figyelmünket elfordítani a dologitól és az információra koncentrálni. Röviden: a szabadság az a stratégia, mely a véletlent és szükségszeruséget aláveti az emberi szándéknak. Szabadság az, ha az apparátus ellen játszunk. [kultplay]
Néhány név a résztvevök közül:
Franklin D. Aalders (NL), Eric Andersen (DK), Tomasz Bajer (PL), Paulo Bruscky (BR), Philip Corner (I), Jean Dupuy (F), Bartolomé Ferrando (E), Geoff Hendricks (USA), Rora & Dobrica Kamperelic (YU), Julius Koller (SK), Edward Kulemin (RU), Jean-Jacques Lebel (F), Boris Nieslony (D), Tatsumi Orimoto (J), Clemente Padin (Uruguay), Barry Edgar Pilcher (IRL), Ben Vautier (F).
Magyar résztvevök: Dixi (Gémes János), Galántai György, Jankovics Zoltán, Lakner László, Millesime (Mészáros Márta), Sugár János, Tandori Dezsö.
A kiállítás érdekessége a lengyel terem, Magdalena Ziolkowska kurátori projektje. Résztvevôk: Michal Budny, Jerzy Rosolowicz, Krzysztof Pijarski
A világkiállítás az Artpool P60-ban tavaszig alkalmilag, bejelentkezésre tekinthetö meg.
Az interneten folyamatosan fejlesztve: http://www.artpool.hu/2005/Functionary.html