A központi installáció címe, A mélység felszínén, utal egyrészt egyfajta határfelületre a térben két különböző minőség vagy sík között, valamint választóvonal az alaktalan és a megformált között. „Az anyag lényege a lehetőség, amely képes formákat ölteni. (…) A létrejövés megelőzi a létezést, a lehetőség a valóságot, a rész az egészet, amiképpen megelőzi a határtalan kiterjedés a létezési formát.”( Eckhart Mester, A Teremtés könyvének magyarázata) Az Egyből sokasággá válás, a keletkezés mozzanata folyamatos, fizikai szinten például mikroszkópban is megfigyelhető. Erről szól az In vitro Fertility című munka, mely személyes élmény hatására jött létre, a 9 db rogyasztott üveg korong egy petri csészében osztódó petesejt stádiumait ábrázolja. Ehhez kapcsolódik egy másik mű (Mikroszkópban), amely osztódó csónakokat jelenít meg lightbox-ban. A víz, mint egyszerre nehéz tömeg és könnyű, áttetsző elem, szintén mint határoló felület jelenik meg a munkákban, amely ugyanakkor finoman visszatükröz is. A Felszín című installációnál pedig, közvetlen a fehér falra ragasztott fóliacsíkok éppen, hogy csak sejtetik a víz mozgásban lévő felületét.