Gábriel Ajna festészetét különleges nyers erő és egyéni kifejezésmód jellemzi. Már korai munkáiban egy teljesen önálló, expresszív alkotómódszer nyilvánult meg, kimagasló festészeti technikai tudással, ami különböző korszakain keresztül letisztulva, lényegi szimbólumrendszerévé és anyaghasználattá kristályosodott. Ajna munkáit végigkíséri a portré műfaj, hol a gépi világ, fegyverek, gázmaszkok és roncsok társaságában, hol a képzelet szülötteivel párhuzamosan jelennek meg, mint a démonok, angyalok és fájdalomszörnyek. Sajátos világában az egyének teljes valójukig csupaszodnak, minden esendőségükkel és csodálatos voltukkal emelkednek barát, társ vagy egy megfigyelt furcsa jellem vonásáig.
Egyetemi éveiben egy színházi kelléknek használt fegyver megtalálása indította el a gépfegyverek és háborús kellékek sorozatát. A sorozat elemeinek hátterét olyan szigorú, geometrikus elv jellemzi, ami az orosz konstruktivizmust és a geometrikus absztrakciót is felidézi. Eközben nem veszít a líraiságából sem az emberi pszichére mutató szimbólumaival, erőteljes fakturális festészetével. Megfigyelései egészen az önportrékig vezetik, egy műtét fájdalom sorozatáig és az azt követő feloldás, a gyógyulás képeihez, angyalok megjelenésével. Az olaj vászon mellett megjelennek a különböző hordozó felületek, a plexi, az üveg és kombinációi.
A Boulevard és Brezsnyev Galéria Gábriel Ajna 6 év munkásságát felölelő, válogatott anyagát mutatja be.