Chris Salter több mint tizennyolc éve foglalkozik nagyléptékű, performatív elemeket használó installációk létrehozásával. Az eredetileg közgazdaságtant és filozófiát tanult művész doktori disszertációját directing/dramatic criticism and computer generated sound témában írta. Nagy hatással volt rá a német színház. A kilencvenes években a Humboldt Stiftung támogatásával Frank Castorf, Peter Stein és Peter Sellars színdarabjaiban működött közre Berlinben, Salzburgban, Londonban és Párizsban. Képzőművészeti installációit a világ számos pontján bemutatták, így például a Velencei Biennálén (architecture 2008), a Vitra Design Museumban, a Berliner Festspiele keretein belül, a HAU3-ban Berlinben, a National Art Museum of China-ban, a Grand Halle in La Vilette Paris-ban és a Maison des Arts Creteil-ben (Festival EXIT). Salter a montreali Concordia University professzora.
Kutatási területei közé tartozik az interface design és az új médiaművészeti techológiák.
2010-ben ‘Entangled: Technology and the Transformation of Performance’ címmel jelent meg kötete a Bauhausról. Jelenleg a londoni Barbican Center számára fejleszt egy nagyszabású egyéves programot az életünket befolyásoló tudományos és technológiai változásokról.
Weboldala: chrissalter.com
Időpont: 2019. március 27-én, 18 óra
Helyszín: MOME Z épület, kis Auditórium
1111. Bp. Bertalan L.u.2
Moderátor: Erhardt Miklós, képzőművész, a Média design tanszék oktatója.
A prezentáció angol nyelvű.
A program a német Muffatwerk SenseFactory projektjével együttműködésben valósul meg a MOME Média design tanszék szervezésében, a Bauhaus centenáriumi eseménysorozatának keretében.
Cover: Displace, V.2 by Chris Salter, The Hague, 2012