Christo első nagyobb lélegzetű, politikai mellékzöngéktől sem mentes munkája a Vasfüggöny című barikád, ahol olajoshordókkal elrekesztett egy párizsi utcát. 1968-ban a berni Kunsthallét burkolta be, majd elkezdődött a hatalmas vállalkozások sorozata, a Running Fence, a kaliforniai földeken kígyózó negyven kilométer hosszúságú fehér nejlonkerítés, a Valley Curtain óriási narancssárga függöny két hegy között Colorado államban és a Pont-Neuf, a párizsi híd sárga nejlondrapériában.
Munkáiról nyilatkozva a művész leginkább a politikai dimenziót emeli ki. Úgy nyilatkozik, hogy az emberek élvezik a szembeállást a hatóságokkal, a kormányzattal, a nyitott helyzeteket, a kis győzelmeket. Egy-egy monumentális tervének előkészítéséhez évekre van szüksége. Megbeszélésekre, gyűlésekre jár, ahol munkásokkal, mérnökökkel, jogászokkal, környezetvédelmi biztosokkal a városok lakóival találkozik és próbálja elfogadtatni az irracionálisnak tűnő terveit.
CHRISTO – Válogatás az életműből
A bolgár számazású művész, aki 1956-ban emigrált Nyugat-Európába, Bécsben és Párizsban élt, majd 1964-ban New Yorkba költözött. Már Európában azzal vált ismertté, hogy állandóan becsomagolt, beburkolt valamit. Monomániája Nyugat-Európában apró használati tárgyakkal, üvegpalackkal, cipővel, játékokkal kezdődött, majd egyre monumentálisabb vállalkozásokba kezdett.