„Valami egységest vagy valami szétszórtat állít-e elő? Auratikusat vagy sorozatszerűt? Hasonlót vagy eltérőt? Azonosságot vagy azonosíthatatlanságot? Döntést vagy véletlent? Formát vagy formátlant? Ugyanazt vagy mást? Ismerőst vagy idegent? Érintkezést vagy távolságot?” – tette fel a kérdést a lenyomatkészítési eljárással kapcsolatban Georges Didi-Huberman La Ressemblance Par Contact című írásában.
A kérdések Szabó Dezső Copy (2021) című sorozatával kapcsolatban is felvethetőek. A Vintage Galériában kiállított sorozat a chemigram technika alkalmazásával készült, mely során a fotópapírra Szabó hívófolyadékot vagy fixírt csepegtetett, majd a papírt félbehajtotta, így egy szimmetrikus formát kapva. Az elkészült képet esetenként papírnegatívként használva kontaktmásolással újabb képeket hozott létre. A munkákra tekinthetünk úgy, hogy bennük a művész a fotografikus úton létrehozott absztrakt képi objektumot a fotópapír összehajtásával az önmásolás és a kontaktmásolás eljárásain keresztül a másolat szintjére redukálja. De nem lenne már időszerű meghaladni hagyományos elképzeléseinket az eredeti és a másolat viszonyáról?
+36 1 337 0584