Csiszér Zsuzsi (1972, Veszprém) megnyitói mindig tartogatnak valami különlegességet a jelenlévők számára – nincs ez másképp a kiállított anyaggal sem. A mostani művekről egy már most bizonyosan állítható: hogy Csiszér igen változatos műfajokat ötvöz – akár egy képen/művön belül is -, így párhuzamosan lesznek láthatóak vászonra alkotott képei, fotói és vegyes technikával készült művei.
2007-es kiállításán a nők kerültek központi szerepbe, tavaly szintén ők képezték a kiállítási anyag főbb tematikáját, már egy másik aspektusból megvilágítva: Csiszér a magazinokban és a médiában megjelenő nő képét boncolgatta, hatását a hétköznapi nő életére – feltépve a felszínt, hogy lehetőséget adjon magának és a nézőnek a valóság mögé való tekintésre. Csiszérnél a festészeti technikák rendszeresen az elmélettel karöltve jelennek meg, egymásba fonódva építik egymást. A „tépés” motívuma festményein különböző jelentésrétegeket hordoz: e gesztussal az ember feltépi a valót, mögé néz valaminek, tanácsot kér, ugyanakkor (szó szerint) szakíthat is egy témával, festészetileg pedig a geometrikus elemekből, a megkonstruált valóságból kitörve a transzcendens, a remény felé veszi az irányt. Csiszér tehát nem csak azzal provokál, hogy festményein belül tépés nyomokat helyez el szándékosan, hanem továbblép a megismerés és a valóság boncolgatásának terén és az elsőre természetesnek tűnő közegnek mutatja meg egy másik (felkavaró) oldalát. Oly annyira, hogy mostani képeiben már valós, a konzumtársadalmat jellemző képi tárgyak (újságcikkek, fotók stb) kerülnek be a művészeti alkotások terébe, az általa használt kollázstechnika révén. A személyes vonatkozást őrző kollázsok mindegyike hordozza ugyanakkor egyedi, tömören megfogalmazott mottóját. Mostani társadalmunk Csiszér meglátása szerint éppen egyfajta konzumválságot él át: a tömegkultúra elsilányosodott, ellaposodott és egyre rosszabb hatását fejti ki az emberekre – akár akarják, akár nem. A média folyamatosan bombáz hirdetéseivel, állandó jelleggel kényszerít döntéshozatalokra: a kérdés már nem jó és rossz között dönteni, hiszen eleve nincs már igazán lehetőség a döntésre. Magyarország lakossága köztudottan rengeteg televíziót néz, a műsorújságok kelnek el a legnagyobb példányszámban – érdekes megvilágításba helyezi mindez hétköznapjainkat. A magazinok, az ingyenes reklámújságok vásárlási terrort alkalmaznak, legfőképp a nőket megcélozva, akikről ugyanakkor egyre agresszívebb képet festenek a médiumok. Ennek egyik érdekes és hatásos megfogalmazása a TV Maci fejű női test, ahol megelevenedik előttünk mi az, amit egy gyerek akár fél percen belül láthat egymás után az esti mese ideje alatt. Néhány elem és tény csak abból a tengernyi gondolatból, amit Csiszér górcső alá vesz és amire reflektál művein keresztül. A kiállításra kerülő, dilemmákat boncolgató művek ugyanakkor őrzik a csiszéri bájt, humort, és főleg festőiséget, így kiegyensúlyozva a komoly problémákat felvető alkotások súlyát.