Kiállító művészek: Biró Dávid, Hodosy Enikő, Riga Eszter
A Damage Control kiállítás a Fiatalok Fotóművészeti Stúdiójának három tagjának, az emberi kapcsolatokra reflektáló munkáit mutatja be. Szemben, a mai világunkra olyannyira jellemző – a közösségi média álltál propagált és elvárt – tökéletességre törekvéssel szemben – ahol mindig legjobb arcunkat kell mutatnunk – a galériában kiállító művészek az emberi interakciókban rejlő hibákra, nehézségekre és esetlenségekre irányítják a figyelmet. Olyan helyzetekre, melyek elkerülhetetlenül hozzátartozói az emberi kapcsolatoknak és a társas létnek.
Biró Dávid ERR (2017) sorozata a társas érintkezéseinket megszabó etikettel foglalkozik. Olyan hagyományos illemszabályokkal, melyek ideális esetben segítik viselkedésünket különböző társasági szituációkban. Az ERR sorozat ugyanakkor a rendszer hibáit mutatja meg: eseteket, amikor homokszem kerül a gépezetbe és zavarbajtő szituációk alakulnak ki.
Hodosy Enikő Láthatatlan-te (2016) sorozata az emberi kapcsolatokhoz szükségszerűen társuló lelki sérülések vizuális nyomait jeleníti meg. „Ahogy egy verekedés vagy összekapás
után a testünkön is maradnak zúzódások, ugyanúgy igaz ez lelkünkre, szellemi lényünkre is…” (Hodosy Enikő) Mi történne akkor, ha lelki vívódásainknak és belső sérülésinknek ugyanígy, testi lenyomatai lennének? A sorozat Hodosy fotónapló-szerű válogatásából áll össze, kiegészülve kulturális és művészettörténeti utalásokkal. A végeredmény egy térben
és időben kiterjesztett atmoszferikus, asszociációs halmaz, mely különböző síkokon értelmezi a problémát, így a személyességen túl, egy általánosabb mondanivalót fogalmaz
meg.
A Persona (2015) című sorozat Riga Eszter végzős egyetemi évében készült, mely időszakot a diplomázás körüli stressz és a kényszeres megfeleléses jellemzett. Ezen időszakot összegző metaforikus képei vizuális feldolgozása és megörökítése saját belső küzdelmeinek. Recall (2015) című munkája szintén belső képeket hív elő, de a jelen eseményei helyett a múlt emlékeiből merít. Olyan, szinte kézzelfogható, mai napig el nem feledett emlékeket hív elő, melyek a lelki és testi emlékezet határán léteznek: anyai ölelés, atyai pofon, érintések, amik (akár pozitívak akár negatívak) egy életre beleíródnak emlékezetünkbe. Riga az adott emléket/érintést sötétben világító festékkel alkotja újra, majd síkfilmre kontaktolja, így hozva létre megjelenési felületet az emlékezés számára.
A K.A.S. Galéria április 12-én nyíló kiállítása a Fiatalok Fotóművészeti Stúdiójával együttműködésben, Vivienne Gamble (UK) kurátori rendezésében valósul meg. Vivienne Gamble a londoni Seen Fifteen Gallery alapítója és a Peckham 24 fotóművészeti fesztivál igazgatója. A Seen Fifteen London dél-keleti részén, Peckham-ben található, a kreatív központként is jól ismert Bussey Building-ben. A galéria kortárs fotó- és videóművészettel foglalkozik, visszatérő kiállítója az amszterdami Unseen művészeti vásárnak. A kiállítás kiemelt célja, hogy aktív párbeszéd alakulhasson ki a hazai és nemzetközi fotós szcéna között.
Megnyitó: 2019. 04. 12. 20:00
Megtekinthető: 2019. 04. 13 – 05. 04.
Kurátorok: Vivienne Gamble
Ferenczy Bálint