“Az a jó munka, amelyikben tapintható a csend,
és a formával adagolható az idő.”
Deli Ágnes
DELI Ágnes 1963-ban Mohácson született, 1987-ben a Janus Pannonius Tudományegyetem, földrajz-rajz szakán végzett. Tanulmányait 1988-1991 között Amszterdamban, a Gerrit Rietveld Academy szobrász szakán, 1991-1995 között a Magyar Képzőművészeti Főiskolán folytatta, ahol mestere: Jovánovics György volt. 1993-ban Hágában a Konenkleijke Academy hallgatója volt. Jelenleg Budapesten él. Számos díj és ösztöndíja mellett 2005-ben Munkácsy-díjjal ismerték el művészetét. Érzékeny konceptuális tartalmakat, irodalmi gondolatokat, egyszerű anyagokat és technikai eszközöket felvonultató kompozíciói, a magyar képzőművészet elmúlt évtizedeiben újra felvirágzó és újraértelmezett művészeti irányzatainak — elsősorban az installáció-, a minimal- és a land art — kitűnő reprezentánsai. Műveit változatos műfajokban (kisplasztika, dombormű, installáció, egyedi nagyméretű szobor, grafika, fotó, performance) készíti, gyakran az ellentétes tulajdonságú anyagok (ólom és vászon, toll és vas, súlyos és könnyű; meleg és hideg, kemény és lágy) tudatos használatával. Minimalizált formái (hasáb, kúp, henger, téglatest, háromszög, négyzet) domináns színeivel (fehér, arany, fekete, szürke) rendkívül erős hatású műveket eredményeztek.
GAÁL Endre 1957-ben Hódmezővásárhelyen született, 1985-ben végzett a Magyar Iparművészeti Főiskola üvegszakán. Alapítója, majd 1996-2004 között elnöke és művészeti vezetője volt a Magyar Üvegművészeti Társaságnak. Habitusa, gondolkodásmódja, a „grand art” irányába való szüntelen törekvése, művészeti elvárásainak érvényesítése jelentette a társaság akkori működésének sikerességét, súrlódásoktól sem mentes szigorú irányvonalát. A pécsiek közül is bizonyára kevesen tudják, hogy a 2010-ben átadott Pécs Plázában található, három méter átmérőjű, másfél méter magas színes üveg szökőkút Gaál Endre munkája. Munkásságához, művészi koncepciójához köztéri munkái és a belső építészeti tereket ékesítő művei ugyan úgy hozzátartoznak, mint a jelen kiállításon bemutatásra kerülő alkotásai. Az üveg képzőművészeti eszközként való felhasználása, az alkotások tartalommal megtöltött gondolatisága csak nagyon keveseknek sikerült. Gaál Endre ezen kevesek közé tartozik. A tér- és formaalakítás mellett munkásságában egyenrangúként zárkózott föl a “koncepció”. Reliefjei képarchitektúrává lettek, melyekben a konstruktivizmus jellegzetességei is felidéződnek. Tárgyai expresszív monumentalitása, agresszív formái, tudatos kiegyensúlyozatlanságból eredő dinamizmusuk, vagy épp légies rajzú, lendületes konstrukciójuk a műfaji keretek áttörésén már rég túlmutatnak.
A két művész közös kiállítása 2010. december 10. és 31. között tekinthető meg a Cella Septichora Látogatóközpontban.