A szellemes és kitűnően installált kiállítás a „Gondolatok sugárútján” című rendezvénysorozat Brit Divatnapok szekciójának részeként kerül bemutatásra Budapesten.
A sorozatot Nagy-Britannia indította az EU bővítésének alkalmából azzal a céllal, hogy a nyolc új közép-európai EU-tagállam és az Egyesült Királyság fiatal szakemberei találkozhassanak és új kapcsolódási pontokat alakítsanak ki egymással.A rendezvénysorozatot a Brit Nagykövetség és a British Council szervezi.
A brit viktoriánus férfit sokáig láthatatlan fogyasztóként emlegették, hiszen divatszükségleteit a publikumtól távol, a szabó privát műhelyében elégítette ki.
Ez a diszkréció – amely a maszkulin divatfogyasztást még a 20. században is jócskán övezte – az 1960-as, majd később a 80-as évek végén kezdett megváltozni, amikor a férfidivat kérdései már nyilvánosan is megvitatásra és a reklám világába kerültek. Ennek ellenére a 21. századi brit férfi, illetve az őt öltöztető tervezők újra visszatértek 19. századi társaikhoz, visszakövetelve ősi divatfogyasztói és divatszállítói jogaikat, amelyeknek fő jellemzőit a kivételes egyéniség és a brit divatot eleve meghatározó irónia képezik.
A 15-20 brit férfiruha-tervező munkáiból álló kiállítás a maszkulin „típusokat” hat nagyobb kategóriába (Úriember, Hoxton Dendi, Hétköznapi, Neo-modernista, SztárSzabász és ÚjBrit) rendezi és azt mutatja be, hogyan befolyásolja Brummel dendi- értelmezése még ma is a brit férfidivatot.
A kiállítás kurátorai prof. Christopher Breward (London College of Fashion) és Alice Cicolini (British Council, Design Promotion Department), tervezői Andrew Stafford formatervező és Miles Murray Sorrel (FUEL) grafikus.
Első ízben a Moszkvai Művészeti Központban mutatták be 2003 júniusában.