2018-ban, FENNÁLLÁSÁNAK 15. ÉVÉBEN A DESIGN HÉT BUDAPEST EGY TÖBB, MINT SZÁZÖTVEN ESEMÉNYT MAGÁBAN FOGLALÓ, 15 NAPOS ESEMÉNYSOROZAT, mely a társadalmi hasznosságon túl a design gazdasági jelentőségére is kiemelt hangsúlyt helyez, és mely a fővároson kívül több vidéki nagyvárosban is megrendezésre kerül.
A Design Hét Budapest a designt mint olyan innovatív eszközrendszert és szemléletet igyekszik bemutatni, mely a funkcionális, felhasználói és társadalmi igényeket harmonikusan ötvözi, és mely termékek és szolgáltatások létrejöttében egyaránt nélkülözhetetlen eszköz. A programsor elsődleges célja, hogy a gazdasági döntéshozók és a hazai vállalkozások figyelmét a designban rejlő lehetőségekre irányítsa, és bemutassa, hogy a az üzleti folyamatokba és a vállalati kultúrába beépülő design milyen módokon képes olyan új minőséget és többletértéket teremteni, amely a versenyképességet növeli, és lépéselőnyt biztosít a többi piaci szereplővel szemben hazai és nemzetközi viszonylatban is.
Részletes program:
https://designhet.hu/2018/program
Launched in 2004, Budapest Design Week was initiated by the Hungarian Design Council with the objective of contributing to raising social awareness of the economic and social role of design, enhancing trust in design and facilitating communication between the actors of this field. This series of events is supposed to call the attention of economic policy-makers and Hungarian businesses to the potentials of design: design integrated in business processes and corporate culture creates new quality and by adding value to the products and services, it raises competitiveness and provides a competitive edge over peer companies. Budapest Design Week is already a 10-day festival of programs, which marks a strong position in the long line of European festivals. The festival offers more than 150 programs in 2018 and four partnering cities: Debrecen, Győr, Sopron and Pécs. Apart from social usefulness, the festival attempts to place an emphasis on the economic role of design: it aims to draw the attention of economic policy-makers and Hungarian entrepreneurs to the potentials of design, the importance of a design-conscious way of thinking, which supports the competitiveness of Hungarian businesses and provides them with a competitive eadge over rivals by delivering more added value.