A zömében a nemzetközi geometrikus, valamint konkrét művészetet reprezentáló modern és kortárs kollekció harminc év után került haza Párizsból és talált otthonra Balatonfüred két ikonikus villaépületében, a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program részeként. Szöllősi-Nagyék a hetvenes évek elején kezdtek képzőművészeti gyűjteményük felépítésébe Budapesten.
Első szerzeményeik az Európai Iskola néhány, akkor még élő mesterének művei voltak. A nyolcvanas évek végén a házaspár Párizsba költözött, ahol a XX. században Franciaországban élt magyar képzőművészek és fotográfusok még fellelhető munkái kerültek gyűjtői tevékenységük középpontjába. A kilencvenes évek közepétől figyelmük a nemzetközi művészet felé fordult.
Elsőként a francia geometrikus művészet képviselői, majd a svájci, holland, német, svéd, észak- és latin-amerikai konkrét és geometrikus művészek alkotásai kerültek magyar pályatársaik alkotásai mellé a több ezer műből álló gyűjteménybe. Füred reformkori városrészében, a Blaha-villával szemközti két felújított épületében kaptak helyet a gyűjtemény legfontosabb darabjai, de könyvtár, történeti adattár és közösségi tér is kiegészíti a múzeumi kiállítótermeket. A két egykori villaépület kívülről megőrzi eredeti megjelenését, belülről pedig – a Batisz Miklós belsőépítész tervei alapján végzett átalakításokat követően – méltó helyszíne lesz a nemzetközi anyag bemutatásának. A két épület közötti átjárást a Vikár András építész által megálmodott, íves üvegfolyosó teszi lehetővé, ami talán az egyik legizgalmasabb tere a MOMÜ-nek. Az ide szánt szobrok mellett kényelmesen el lehet majd sétálni, az esti órákban pedig megvilágítják őket.
A MOMŰ logójának megtervezéséhez Vera Molnar alkotásaiból merített ihletet Farkas Anna grafikus, amiből aztán egy háromdimenziós szobrot készített Zalavári József. Az Európa összeköt elnevezésű, bemutatkozó képzőművészeti tárlatába Rényi András kurátor olyan művészek alkotásait válogatta be, mint Bob Bonies, Carlos Cruz-Diez, Haász István, Hantai Simon, Anna Mark, Maurer Dóra, Marta Pan és Luis Tomasello. A fotókiállítás kurátora, Somosi Rita szintén rangos nemzetközi és hazai mezőnyből dolgozhatott: Brassaï, Paul Alamssy, Benkő Imre, Lucien Hervé, Kerekes Gábor, Kinszki Imre és Sugár Kata munkái kaptak helyet az induló anyagban. Az Európa összeköt címmel a gyűjtők azt kívánják illusztrálni, hogy az elmúlt száz évben is létezett szellemi folytonosság, kulturális kontinuitás, összekötő kapocs a magyar, ill. az Európa szerencsésebb felén dolgozó művészek között, még akkor is, ha a progresszív áramlatokat sokszor tiltották vagy jobb esetben épphogy tűrték a „Vasfüggöny” mögötti országokban. A művek és a művészek a mesterségesen szétvágott Európában is reflektáltak egymásra.