A képi manipuláció a számítógépes képek elterjedése miatt, meghatározta az elmúlt évtized művészeti arculatát. Ebben a közegben talált rá Ghyczy Dénes a torzított látványt esztétikai és szellemi lehetőségeire. Egy napjainkban igen jellemző festői módszer szerint, fotó után fest. Az eljárás népszerűsége abban rejlik, hogy a fotó alapján való festés, nem csak a festői gyakorlatot egyszerűsíti le. A fénykép, mint egyfajta szűrő közbeiktatása, a látvány és a művész – illetve a néző – személye közé bizonyos elidegenítést, távolságtartást eredményez. Ez a távolabbra tartás azonban nem von le a létrejövő kép értékéből, inkább egy objektív, elemzőbb megközelítést tesz lehetővé. De Ghyczy nem elégszik meg ezzel az első számú személytelenítő elemmel, hanem még egy szűrőt beiktat a kép tárgya és nézője közé. Méghozzá különböző metszésű, mintázatú és faktúrájú üveglapokat.