A New Yorkban élő művésznő pályafutása Budapesten indult. 1938-ban az Egyesült Államokba költözött.
A New Yorkban élő, világhírű kerámia tervező szakmai életútja 1906-ban, Budapesten indult. Tanulmányait Európa kulturális központjaiban, Párizsban, Berlinben, Bécsben és Budapesten végezte.
Szigorú geometrikus formavilágú, erőteljes színű kerámiákat tervezett Németországban, majd a Szovjetunióban dolgozott, mint külföldi szakértő és tervező.
1938 őszén családjával az Egyesült Államokba költözik és szinte azonnal, dolgozni kezd az amerikai piacra késve megérkező Art Deco szellemében. A munkáinak a személyes jelleg, a tárgy és használója közti kapcsolat megteremtése, a fény formaalakító hatáskutatásainak és tanításának tárgya.
Az ötvenes években megerősödik munkáinak humoros, és organikus – biomorfikus jellege, a tervezési tevékenységét kiterjeszti más anyagokra, dolgozik rézzel, fával, üveggel, műanyaggal, krómacéllal és ezek anyagtársításaival.
Az 1957-ben elkészült Hallcraft – Century étkészlet kitűnően illusztrálja Zeisel Éva tervezői ars poeticáját, amely egyszerre klasszikus és modern, azaz időtlen, elegáns és személyes. Eva Zeisel legnépszerűbb munkája a Hallcraft- Tomorrow?s Classic étkészlet. A tárgyakra festett minták éles szakmai vitát váltanak ki a formatervezési szakmában a modern design alapelvének tartott puritán formáról.
1983 tavaszán újra visszatér a kerámiához, életmű kiállításának „záró” darabjait készíti eozinból a Zsolnay gyárban és Kispesten.
Eva Zeisel hosszú munkásságára, mely a formatervezés korai szakaszában kezdődött és napjainkig tart, legjellemzőbb kifejezés a „humanista design”. Korán felismeri, hogy a jó terv nemcsak a hasznosságra és a szépségre épül, hanem a tárgynak a használóval való sokféle egyéb kommunikációs tulajdonságára is. Olyan tárgyakat tervez, amelyeket ugyanolyan kellemes használni, mint amilyen megérinteni. A tömegtermelés technikai problémáit figyelembe véve, a személyes önálló formavilág kialakítására törekszik.
2004. februárjában, a Magyar Iparművészeti Egyetem Tanácsa tervezői és pedagógiai munkásságának elismeréseként a címzetes egyetemi tanárává választotta.
Az oklevél átadása alkalmából ezzel a kiállítással szeretnék tiszteletünket kifejezni a formatervezés nagy úttörőjének, pedagógusának, mesterének.