Ha Budapesten sétálunk, a város számos pontján botlunk építési területekbe. Az idei PLACCC Fesztiválon egy cseh és egy szlovák művész egy szürreálisan üresen kongó, újépítésű passzázsban kezd meghökkentő munkálatokba a Király utcában.
A fővárosban élők az elmúlt években immunissá váltak az építkezések, felújítások látványára. Hatalmas gödrök, óriási földkupacok, munkagépek. Közösségi terek helyett diszfunkcionális átjárók születettek: nincsenek ülőfelületek, amelyek megállásra késztetnék az embereket, a gyalogosok csak levágják az utat és továbbrohannak. Kevesen veszik a fáradságot, hogy egy pillanatra megálljanak és körbenézzenek, vajon hogyan alakul át a környezetük az orruk előtt.
Két fiatal képzőművész, a cseh Tomáą Moravec és a szlovák Matěj Al-Ali bebizonyítja, mennyire „vakon“ használjuk a várost. A Király utcai Central Passage udvarán egy valódira emlékeztető építési területet alakítanak ki. A passzázson áthaladókban valószínűleg felmerül a kérdés, mi készül az udvar közepén. A választ azonban csak azok kapják meg, akik közelről is bekukkantanak a fémkerítés mögé, mert itt semmi sem az, aminek látszik.
Tomáą Moravec és Matěj Al-Ali diákként találkozott a Pilseni Egyetemen, és azóta számos közös kiállítást, projektet valósított meg. Tomáą Moravec 2011-ben a Fiatal Képzőművészek Stúdiója ösztöndíjasaként dolgozott Budapesten.