Korunkban virágzik a hamisítás. Az élelmiszerüzletek polcain a minőségi termékek mellett megtalálhatók olyan olcsóbb másolatok is, melyek megpróbálják az eredetit utánozni, több-kevesebb sikerrel. Hasonló, de mégis más a helyzet a műtárgyak piacán. Itt leleményes emberek igyekeznek az eredeti alkotást lemásolni olyan módon, hogy az igazi látszatát keltse, és esetlegesen megtévessze a műgyűjtőket, galériásokat. Hasonlóan indult a Fazonigazítás című kiállítás története is.
2007 őszén a budapesti Nagyházi Galériába bevittek egy hagyatékot, melynek nagy része régebben vagy újabban készült hamis kép, egy-egy műkedvelő festő kezétől származó másolat, vagy éppen csak egy igen gyenge próbálkozás volt. A galéria első gondolata az volt, hogy megsemmisíti az összes képet, így csökkenti a piacokon fel-felbukkanó hamisítványok számát. Néhány papírképet el is égettek a Falk Art Fesztivál keretében. Ezt követően egy művészettörténész, Nagy T. Katalin elhatározta, más megoldást ajánl a megsemmisítésre, mégpedig az újjászületést.