A félelem jelenléte egyre erősödik a tömegmédiában. De vajon miként tudjuk megalapozott félelmeink reprezentációját megkülönböztetni azoktól, amelyeket a média gerjeszt? A kiállítás a mozgógép nyelvén keresztül vizsgálja félelmeink eredetét, hatásmechanizmusát és erősödő befolyását társadalmunkra. A projekt alapját a hallei Werkleitz Fesztiválon 2010. őszén bemutatott filmek jelentik, A félelem a fekete dobozban azonban a kiállítótér és a mozgókép kapcsolatát is vizsgálja, azt, ahogyan az utóbbi években a „mozi” elfoglalni látszik a kiállítótereket. A fekete doboz – amely kollektív félelmeink metaforájaként is szolgálhat – sötét, de nem félelmetes. Arra invitálja a nézőt, hogy közelebbről vegye szemügyre a jelent meghatározó kondíciókat, újragondolja társadalmi, politikai és egzisztenciális félelmeink alapjait, anélkül azonban, hogy maga is félelmet generálna.