Ghyczy Dénes festményeiben elsősorban a színek karakterére és a látvány esztétikájára fókuszál. Korai munkáiban a testábrázolás játssza a fő szerepet. Később, a háttérben lévő aktok elé geometriai formákat, például korongokat
helyezett. A 90-es évek közepétől kezdi festeni legismertebb sorozatát, az
„üveges” képeit. Itt az alakok elé különböző vastagságú, sűrűbb, avagy ritkább
„szövésű” ornament üvegeket rak, a formák megtörnek, s figurái különböző
képterek között kezdenek lebegni.
Ghyczy Dénes legújabb sorozatában ismét az emberre összpontosít. A festmények fiatal fiúkról, lányokról, gyerekekről készült portrék, vagy inkább portré részletek. Ghyczy egy-egy jellegzetes karakterre, elsősorban a szemekre,
sokatmondó tekintetekre koncentrál. Számítógépén előre pontosan megtervezett
képei olyan személyek történeteit dolgozzák fel, akik a művészre valamikor,
valahogy mély hatást gyakoroltak. A semleges hátterek elé helyezett arcrészletek pontossága, egy fontos karakter újra és újrarajzolása új elem Ghyczynél, s ez a mintegy megszállott kutatás nem más, mint a személyes történetek fontosságának manifesztációja.
Ghyczy Dénes: Mentális kollázs
A kiállítást csütörtökön 18 órakor megnyitja Hoch Bea művészetkritikus.