Szarka Péter (1964) művészetét a legszélesebb körben a mai napig is a 2000-es években 3d rendereléssel készült c-printjeivel azonosítják, melyek gyakran álomszerű figurális víziókat jelenítettek meg. Mire egy merőben új generáció kezdte el immáron anyanyelvként használni a 3d renderelt képeket, amelyekkel majd egy évtizeddel korábban már Szarka kísérletezett, az ő érdeklődése más irányba fordult és a korábbi vegytisztán digitális vizualitását egy olyan, anyagokkal és gesztusokkal festőibb módon kísérletező hibrid nyelvre cserélte, amely sok ihletet merít a trash-, és az ipari tárgyak-esztétikájából.
A Trafó Galéria terébe készülő új művek revelatív frissességről tesznek tanúbizonyságot; találunk köztük terepasztalokat, hang-installációkat és manipulált talált tárgyakat, valamint Szarka Péter művészi hangjára mindig is jellemző iróniát. Szarka egy évvel korábbi 3d nyomtatáson is alapuló ciklusa a Hidegháborúval a globális felmelegedés ellen címet viselte, mely most kifordul trafós kiállítása alkalmával, nyilván nem függetlenül a világ általános politikai klímájától.
///
The art of Péter Szarka (1964) is most widely known for his 3d rendered c-prints, which he produced in the 2000s, and which depicted dream-like figurative visions. When a completely new generation started to use 3d rendered images a decade later, Szarka’s interest already departed from the clean digital visuality and was heading towards a more hybrid language, which was inspired by trash aesthetics and generally was more painterly, incorporating more gestures and material-experiments as before.
Among the new works commissioned for the space of Trafó Gallery we find abstract modelling tables, sound installations and manipulated found objects – all with a revelatory freshness. The previous 3d print series of Szarka was entitled „With Cold War Against Global Warming”, which is twisted out on the occasion of his Trafó show, in relation with the present line of global politics.