A Bozsó Gyűjtemény folytatja a magyarországi művésztelepek bemutatását. A gödöllőiek csoportosulása a 20. század elején a kecskeméti művésztelephez hasonlóan a modern európai művészetszemlélet első tudatos szerveződéseinek létrejöttét jelentette. Művészetükben megjelennek a szecesszió, a szimbolizmus stílusjegyei, a népművészeti és őstörténeti gyökerek felkutatása, a kézművesség és az összművészeti tervezés alkalmazása. A képzőművészet mellett az iparművészet területén is jelentős műveket alkottak. Részt vettek a marosvásárhelyi Kultúrpalota megvalósításában. Fontos tényezőnek tekintették a család, a nő, a gyermek szerepét a művészet folyamatában. A közösség meghatározó művészei voltak Kőrösfői-Kriesch Aladár, Nagy Sándor és Thoroczkai Wigand Ede. Nagy Sándor és Kodály kapcsolatáról több dokumentum is fellelhető. A telep felbomlása után a Remsey művész család továbbra is Gödöllőn alkotott.
Az utóbbi években több sikeres nemzetközi kiállításon szerepeltek a gödöllőiek Nürnbergben, Glasgowban és Los Angelesben.
Gödöllői Művésztelep 1901-1920
A kiállítás március 22-én, szerdán 17 órakor nyílik.