Természet és kultúra, természet és ember elválasztottságának feloldására, illetve a természet egyszerűséggel és állandósággal megterhelt, túlságosan is rugalmasan használt fogalmának megkérdőjelezésére alkotta Bruno Latour a Nat/Cul fogalmát. A bibliai teremtés-mítosz óta kitartani látszik az emberiség törekvése a természet megszelídítése iránt. Előszeretettel képzeljük magunkat természeten kívül állónak, a kultúránk által megkülönböztetettnek. A természet még a legjobb esetben is valami megfigyelendő és tudományosan kikutatandó, de mindig a „másik“, a „vad“ marad.
Latour szerint a világunk sosem volt ilyen értelemben modern, sokkal inkább hibrid. Nat/Cul.
Ilyenek Mátyási Péter Herbárium című kiállításon bemutatott munkái is. A művész a természetet alakítja kultúrává, műtárggyá, miközben a megszelídített természet újravadonosodásának, az emberi jelenlét hiányának és az abból fakadó következményeknek állít emléket. Sziszifuszi erőfeszítéssel transzponálja és fogalmazza újjá a kiállítótérben az édesapja távozása után évekig gondozás nélkül maradt termő kert a tervező avagy teremtő (ember) által nem tervezett vadhajtásait. A művész eredeti tevékenysége, személyes munkája, az örökölt és elvadult kert rendezése, halk háttérzeneként, absztrakt negatívként van jelen, míg a kiállításra hozott organikus matéria olyan, mint a kert újfenti megszelídítése során leválasztott lelet, néha kórkép. A gondozás hiányában elpusztult gyümölcsfák darabjai, beteg levelek, felhalmozott tűlevelek egy precíz pontosságú , a természettudományi múzeumok és csodakamrák szürrealitásával játszó művészeti installációban kapnak új jelentést, lesznek egyszerre objektum és szubjektum, azaz Nat/Cul.
Kurátor: Major Virág