Gesztelyi Nagy Zsuzsa csendéleteinek alapjai, ruhák, apró tárgyak, melyeket egymásra halmoz, hol szigorú rendben, hol művészi rendetlenségben. A nyakkendők, ingek sokszor, ritmusszerűen ismétlődnek, az egymáson fekvő textilek színes kavalkádja mégis logikus rendszerként áll össze. A részletes, pontos ábrázolás realista, akár a 17. század holland csendéletei, de a témaválasztás, a tárgyak elrendezése, a képkivágás szokatlan. Eltűnik a tér és nézőként, mint egy kémlelő-ablakon a művész hétköznapjaiba pillantunk be.
Esse Bánki Ákos absztrakt képeinek témái környezetének, műtermének tárgyai. A finom, légies ecsetvonássokkal ellentétben állnak a szögletes formák, amelyek darabjaira szelik a vásznat. Az egymáson átütő, árnyékot vető színek különös jelképrendszerré állnak össze. Mintha titkos kalligráfiákból épülnének fel Esse Bánki csendéletei, megváltoztatva a műfajról alkotott képünket és bizonyítva két tézist is. Néha tárgyaink és az ezekről alkotott képünk mesél el rólunk a legtöbbet.
A 100 Király Alapítványt és a Netaktív Irodagalériát 2007-ben Iglódi Csaba hívta életre azzal a céllal, hogy elősegítse a művészet, a média és a gazdasági szereplők együttműködését. Az Alapítvány kiemelt tevékenysége a kortárs művészet támogatása, fiatal képző és iparművészek számára bemutatkozási lehetőség nyújtása, kiállítások szervezése, tehetséggondozás, képzéstámogatás. A 100 Király Alapítvány fontosnak tartja, hogy élő kapcsolatot teremtsen a kommunikációs szakma és a kortárs művészet között. A közönség, a média és a művészek közötti kapcsolatépítés mellett szakmai tanácsot nyújt kortárs művészeti alkotások vásárlásához, gyűjteményépítéshez.
Az Alapítvány és a Netaktív Irodagaléria 2007. szeptemberétől indította el kiállítás sorozatát.
Hétköznapok dicsérete – Gesztelyi Nagy Zsuzsa és Esse Bánki Ákos kiállítása
A kiállítást kedden este hét órakor Töreky Andrea művészettörténész nyitja meg.Kurátor: Parádi Judit művészettörténész