aatoth franyó markáns vörös hátterű vásznain a réteges, „visszakapart” és újra átfestett felület igényes kidolgozása teret és időt teremt az ábrázolt figurák mögé. Ez a felület expresszivitással, az ArtBrut groteszk, olykor komor témákat iróniával feloldó játékosságát idéző, sajátos jelentéssel bír. A felületek fölött kibontakozó apró történetek (Ádám és Éva röntgenvizsgálaton, Very Happy People, Bad News, Fagyizó terroristák), mindennapi események példázatszerű átiratait jelentik a művész számára. A festményeken általában csak néhány figura, tárgy vagy növény jelenik meg, az alapba gyakran kalligrafikus jeleket karcol, mely tükrözi franyó keleti kultúrák iránti affinitását. Képeit teleírja játékos, titokzatos, megfejtésre váró szövegekkel – a festmények szemet gyönyörködtető részletei közt nagy türelemmel lehet kiolvasni a belekarcolt, gyakran hátérbe olvadó, ritmusosan hullámzó, saját életüket élő betűket.