Még csak
néhány hónapja volt, hogy a kortárs művészeti szcéna iránt érdeklődők láthatták
Somogyi Laura munkáit az Iparművészeti Múzeum “Ahogy a varrócérna kerüli a
gombot” csoportos kortárs képzőművészeti kiállításán. Ez a varrás technikái,
vagy maga a varrás gondolata köré épülő munkákat felsorakoztató kiállítás nem
véletlenül Somogyi munkájával indította el a látogatót felfedező útjára.
Somogyi
érdeklődésének középpontjában a varrás mint kreatív tevékenység, mint
munkafolyamat, vagy mint a hagyományosabb művészi kifejezésmódok mellett a
rajzolással párhuzamba állítható alternatíva áll. Legújabb műveiben a varrás
egyéni kreativitástól megfosztott munkaként tűnik fel, melyet a művésznő
cérnainstallációnak kézimunkás finomsága mégiscsak visszalényegít eredeti nőies
jellegéhez, meditativ és kreatív tevékenységgé.
“Somogyi
Laura köti és ragasztja a varrócérnát, az egyik leghagyományosabb női anyagot,
így készít sziluetteket, áttetsző, könnyeden lebegő munkákat: kezeket, ruhákat,
varrógépeket. Művészetében a varrás folyamata az emlékezés eszközévé válik,
emléket állít a hagyományos női szerepeknek és egyben újra is értelmezi őket –
törékeny, női szépséget sejtet fel cérnamunkáival” – mondja Vékony Délia az Art
Factory kurátora.
Somogyi
Laura 2000-ben végzett a Magyar Képzőművészeti Egyetemen festő karán. 2005-2006-ban
Derkovits Gyula ösztöndíjas volt, több külföldi kiállításon is szerepelt,
tavaly decemberben munkái nagy sikert arattak az Art Basel Miami Beach
művészeti vásár hetén is.