Van egy kevésbé dicsértes hungarikum: a hajlam arra, hogy az ember a legkülönbözöbb averzióikat táplálja azok iránt, akik mellett élni kényszerül. Ez a legutóbbi múlt kül- és belpolitikai eseményeinek hatására még elviselhetetlenebbé vált. Irányuljon az akár egy szomszédos ország lakójára, a saját ország területén belül élö, más nemzetiségre, etnikumra, vagy a tölünk különbözö politikai nézeteket valló ismerösre, ismeretlenre a szomszéd lakásban. A hazai és nemzetközi közvéleményt egyaránt felzaklató magyar társadalmi problémákról a világ csak a médiából tájékozódhat. Ez a kiállítás feladatául tüzte ki, hogy a mindennapi médiahírek mellé alternatív információforrásként álljon.
Ez a téma rég óta foglalkoztatja a fiatal magyar képzömüvész generáció egy részét. Emblematikus alakjuk Horváth Tibor, aki a szélsöséges politikai csoportoktól szigorúan elhatárolódó, de radikális üzeneteket hordozó müvészeti produkciójával a hazai szcéna kikezdhetetlen fenegyereke. Változatos anyagokból barkácsolt képei, objektjei többnyire szelíd, máskor arcátlan humorral, tömör vizuális nyelven kritizálnak. Hasonlóan nem válogat eszközeiben a 2000 óta létezö, öttagú (Borsos János, Lörinc Lilla, Mátrai Erik, Papp Gergely, Szenteleki Gábor) csoport, The Corporation. Kimondottan erre a kiállításra készítettek egy kétrészes asztalt, amely az osztrák-magyar relációt vizsgálja. A Lörinc-Borsos alkotó- és házaspár Határesetek cimü müve a közép-kelet-európai kapcsolatokat, Borsos önálló installációja pedig a Magyarország határain belül is tipikus jelenséget, a mindenre és mindenkire irányuló gyülöletet ragadja meg. Az örök kamasz intermédia-müvész, Mécs Miklós eddig még sehol be nem mutatott fotósorozata a korrupcióra és a szociális háló hiányára hívja fel a figyelmet. A Vándor Csabával közösen jegyzett márványtáblája, melyet eredménytelenül próbált értékesíteni a bécsi Naschmarkton, a ´89-es rendszerváltás idején jellemzö osztrák-magyar viszonynak állít önkritikus emléket. Karácsonyi László – akinek müvészetében kevésbé dominál a közéleti események vizsgálata -, klasszikus médiumon keresztül, olajfestményen fogalmazza meg félelmét, amely szerint a szük politikai elit perspektívájából kikerült a tény, hogy az általuk indított döntéshozatali mechanizmus végén az egyes ember áll.Sem külföldön, sem Magyarországon nem került korábban megrendezésre ilyen jellegü tematikus kiállítás. A müvészet küldetése, hogy rajta keresztül artikulálódjanak olyan vélemények, amelyek más úton nem juthatnak el a figyelö közönséghez. És ezek a fiatal müvészek nem szeretik a hallgatást.
A megnyitóra a kiállítók és barátaik egy zenés meglepetés nyitóperformansszal készülnek.