De mi az ICEBREAKER?
Elsősorban egy koktél, amihez tequilára, triple secre, gránátalmára, grépfrútlére és persze tört jégre van szükség. (Partnerünk, az iF kávéház jóvoltából meg is lehet majd kóstolni a megnyitón.)
Ez a koktélkönyvből kölcsönzött beszédes cím magában hordozza az APRoPODIUM galéria egyik fontos célkitűzését, amely nem más, mint a „jég megtörése”, a korábbitól lényegesen különböző arculat kialakítása.
Ezt a szándékot vetíti előre a Chilf Mária, Kupcsik Adrián, Nemes Csaba, Pacsika Rudolf és Szabó Klára Petra papír alapú műveit bemutató kiállítás.
Ez az első állomása annak a kiállítássorozatnak, amely technika és koncepció szempontjából egyformán nagyvonalú művekre és sokszor kísérleti jellegű projektekre épül majd.
A kiállítás címe emellett a bemutatott művek műfajukból adódó könnyedségére és színességére, illetve az általuk közvetített nézőpontok sokféleségére is utal.
A felsorolt művészek egymástól eltérő indíttatásból és célra készítenek papír alapú képeket, elsősorban rajzokat és akvarelleket.
Chilf Mária lelki folyamatainak tükreként, önelemzésként készít akvarelleket, mert ezek kiválóan alkalmasak a felvillanó érzések, benyomások gyors, közvetlen rögzítésére. Képeinek ereje az általuk közvetített tartalmak intimitásában rejlik.
Kupcsik Adrián mértani pontosságal kiszerkesztett, színezett ceruzarajzokon kísérletezi ki festményeinek térszekezetét és színeik egymásmellett-állását. A végül megfestett kompozíciók változását dokumentáló tanulmányrajzok érdekességét az is fokozza, hogy ritkán kerülnek ki a műteremből a nagyközönség elé.
Nemes Csaba tájakat, portékat, politikai fennhangokat is magukban hordozó budapesti pillanatképeket ábrázoló olaj-vászon képeit a helyszínen készült akvarellek alapján festi meg. A változó méretű, húsz centistől másfél méteresig terjedő vázlatok gyakran oldottabbak, frissebbek az elkészült festményeknél. Annak ellenére, hogy önmagukban is befejezett műveknek tekinthetők, nagyon ritkán szerepelnek kiállításokon.
Pacsika Rudolf számára is munkaeszköz a rajz és az akvarell. A kiállításon szereplő művei között ugyan vannak tanulmányrajzok és portrék is, de ezek a jegyzetekkel, projektvázlatokkal együtt inkább egy-egy gondolkozási/alkotói folyamat különböző állomásait tükrözik. Az egyébként is gyakran humoros műveit az abszurd egymásmellett-állásokra építő installációba rendezi.
A legfiatalabb kiállító, Szabó Klára Petra számára ezzel szemben az akvarell a végtermék, amely többnyire a környzetében élő ismerősöket, barátokat ábrázolja. Színes, apró méretű, naplószerű képei általában hétköznapi helyzeteket rögzítenek.