A kiállítás Perneczky korai konceptuális munkáira fókuszál: a már jól ismert “Concepts like Commentary” (1971) és az “Art Bubbles” (1972) fotó sorozatai, illetve a pecsétmunkák és a mail art előtti munkásságának kezdeteire. 1970 és 1971 radikális változásokkal teli, kritikus évek voltak Perneczky nem csupán alkotói, de egész életének szempontjából. Az 1970-es évek végén Perneczky Kölnbe, Nyugat-Németországba emigrált, ahol azóta is él. Két ebből az időszakból származó, kapcsolódó művének kiállításával – “5 Books” (1970, Budapest) és “Identification Program” (1971, Köln) – górcső alá kerül Perneczky korai művészi fejlődése és annak későbbi munkásságára való hatása.
A kiállítás a Getty Research Institute által kiadott “Promote Tolerate Ban: Cold War Hungary” (Isotta Poggi & Cristina Cuevas-Wolf, 2018, február) című könyv közeli megjelenése okán valósul meg. A kötetben megjelent “In the Underground Between East and West” című esszéjében Perneczky leírja személyes történetét az 1970-72 közötti magyarországi és külföldi művészeti közeg kontextusában.
Budapest után a kiállítás nemzetközi útjára indul, aminek első megállója a pozsonyi SODA Galéria. A tárlat pozsonyi bemutatása annak az együttműködésnek ill. a két galéria neoavantgárd hagyomány feldolgozására tett törekvésének része: a Chimera-Project Galériában bemutatott legutóbbi szlovák neoavantgárd kiállítást most Perneczky pozsonyi tárlata követi. A Getty publikáció budapesti könyvbemutatója kerekíti le a kiállítás-sorozatot, mely a galériában Perneczky személyes jelenlétével 2018 tavaszára várható.