llés Barna : A látvánnyal szembeni aktivitás
A látvánnyal szembeni passzivitás az ébrenlét valódi ellentéte. A körülöttünk létező(?) világ képekben archiválódik bennünk, amelyek elkísérnek minket és egyes helyzetekben akcióra, máskor re-akcióra serkentenek.
Mit jelent a BUKTA felirat egy klasszicizáló épület homlokzati oszlopai között az “értő”-nek vagy műjégre igyekvő családnak és a túristának március idusán?
Miért lesz kép belőle és hol jelenik meg, hova szánja a művész? Mi lesz a jelentése?
Hogyan kapcsolódik össze egy omladozó villa (Kádár-villa) egy tűzijáték fényében homályló, a változást sejtető ország Parlamentjének sziluettjével, egy sehonnan sehova fel(?)/le(?)vezető “Penrose”-lépcső, egy az avar alól feltárt “T”-nek látszó jellel ?
A “schaulager” feliratú monolit-masztaba-kripta képződménnyel és egy romos épületben lebegő gömbbel, vagy az út végén tartalomra váró vagy attól megfosztott(?) szürreális jelenettel?
Jelölő, Jelölt, jel, szimbólum, vagy allegória, vagy semmi? Ilyen és ehhez hasonló kérdéseken keresztül konstituálódik a kiállítás és keretez egy inkoherens koherenciát térben, időben, vízióban és illúzióban a történelem, a kultúra és a politika területeire vonatkoztatva.