Hosszú utat járt be az installáció műfaj megjelenése, az 1960-as évek óta. Művészeti forradalomként született, mozgalmakat, csoportokat életre hívva, hibriden magába olvasztva társművészeteket, a technológia eszközeit, majd az új média területét. Addig ismeretlen fogalmak terjedtek el, body art és akciófestészet, fluxus és konceptuális művészet, miközben az építészek a superstudio és az archigram köreiben mozgó mechanizmusként, lépegető óriásként vizionálták a házakat, az avantgarde színház a játék folyamatára helyezte a hangsúlyt, a képzőművészek pedig egyre inkább a térre, és nem magára a műre koncentráltak. Performance-ok, happeningek eszközeivel kifejezett anti-művészetként fejlődött az installáció műfaj. Mára új állomásához ért. Építészeti és belsőépítészeti program részévé vált a fogalom. Installációként alakulnak ki térkoncepciók, konceptuális kertek, használja a fényépítészet és a botanika, divattervezők, grafikusok és filmesek. Profitorientált vállalkozások kommunikációs alapeszközévé vált, cégidentitás kifejezőjévé az installáció, mely megjelenhet projekthez, kiállításhoz, eseményhez kapcsolódóan, hatványozott erejű arculati elemként. A defo által rendezett kiállítás áttekintést ad az installáció műfajról, aktuális területeiről, mint kommunikációt és cégidentitást erősítő nemzetközi tendenciáról. kivételes térkoncepció fogadja a látogatókat: kísérleti laborhangulat, mennyezetről hulló cukorkák és szószok a térben, a sugar! design cukrászda és a defo első együttműködéseként. A kiállítás megnyitásának alkalmából tematikus előadást tart a defo a helyszínen cégek képviselői és designerek bevonásával.