Tátrai Csongor a nonfigurativitás, a természeti és épített-ipari környezet kiragadott, absztrahált részleteit emeli fényképei témájává. Csongor a fotó médiumára jellemző módon sorozatokban gondolkodik, de festői módon komponál. Munkái között egyaránt szerepelnek expresszív, a gesztusfestészetet idéző sorozatok, minimalista mikorkozmoszok sora és geometrikus-architektúrák különböző távlatokból felvett szériái. A sorozatok tematikus egységek, melyeket gyakran a helyszín, de elsősorban a hangulatot meghatározó szín- és formavilág tesz összetartozóvá. Alkotói módszerének fontos eleme a mozgás, az elmozdulás, „folyamatok rögzítése”. A színek, az irányok dinamikáját, az architekturális elemeket, egy egyszerű technikai fordulattal emeli el még jobban a könnyen azonosítható valóságtól: a képek negatívban készülnek. Munkái az esztétizált valóság képei, azonosak a látvánnyal nem szorulnak verbális kommentárra…a zene az, ami megteremti a képek igazi kontextusát!