Jean-Luc Turlure először megköszönte a rendezők segítségét, ugyanis ezt a kiállítást már két éve tervezik, mire végre megvalósulhatott. Igaz, alkotásai nem ismeretlenek Magyarországon. Európai és amerikai kiállításai mellett volt alkalma bemutatkozni Szegeden is. Művészeti tanulmányait 1973-ban fejezte be, Berlinben. Jelenleg Párizsban él. Valóban sok területen alkot, egyebek mellett ő tervezte a világ egyik legnagyobb és legértékesebb tenisztornájának a „Roland Garros”-nak emblémáját és kupáját is.
„Ars poeticája” a mitológia és a szimbolizmus lehetne. Számára a legfontosabb, hogy emberekkel találkozhat, barátságokat köthet a művészeten keresztül. Nyugalmat és békességet szeretne közvetíteni. Szerinte a művészet a legjobb módja, hogy a különféle kultúrákat megismertessük egymással. Talán ez a – napjainkban egyre ritkább – művészi magatartás az oka, hogy munkásságát nemzetközi figyelem kíséri. Számos díjat nyert. A Bank Centerben most bemutatott képei sajátos színvilágukkal hívják fel magukra a figyelmet. Az élénk – bár harsánynak nem nevezhető – színek között feltűnő a kékek különböző árnyalatainak túlsúlya, melyekkel az aranyba hajló sárgák alkotnak harmóniát. Ugyancsak nem mindennapi a kolorit mögött megbúvó rajzok vonalvezetése. Az első pillanatban egyszerűnek tűnő ábrázolás ravasz kombinációkat rejt. Egy képen belül két, három vagy még több grafikai megfogalmazást találunk. Ám ha a néző besétál ebbe a csapdába és elkezdi keresni a másodlagos tartalmakat, egyszer csak ott áll egy kép előtt, ami letisztult, vonalai szinte a klasszikusságig egyszerűek. Ilyenkor a legokosabb, amit tehetünk: hagyjuk, hogy csak hasson ránk a látvány.
A megnyitóra érkező látogatók vizuális érzékenységét a keszthelyi Bezerics – Németh Borház Badacsonyi Kéknyelűje és Cserszegi Fűszerese hangolta élesebbre és – így utólag elmondhatjuk – a pohárban csillogó borok a festmények színeivel tökéletes összhangot alkottak.
A kiállítás augusztus 1-ig látható a budapesti Bank Center átriumában: 1054 Szabadság tér 7.
forrás: www.euroastra.hu