Sipos Eszter – akinek díjnyertes munkája bekerült az Essl gyűjteménybe is –, legújabb, Párhuzamos lépések című festményét Martha Rosler „She Sees in Herself a New Woman Every Day” című 1976-os installációjára reflektálva alkotta meg. Gyerekkori játékokat idézve mind a 12 képen más cipőbe bújva festette meg saját lábát (közben különböző élethelyzeteket képzelve maga elé). „Az ösztönös gondolati hasonlóság mellett a festői lehetőségek is izgattak a munka során, a felületek kialakítása, a mozdulatok leképzése csakúgy része volt a koncepciónak, mint a nézőponttal való játék. Hol dinamikusabb, hol statikusabb mozdulat került a képre. Tetszett a helyzet, hogy ebben a zavarba ejtően egyszerű szituációban a kép mellé álló külső szemlélő akaratlanul is belekerül a képbe, részese lesz. Kellemetlen, mégis izgalmas a helyzet: közelséget és távolságot egyszerre megkíván az alkotás a nézőtől és az alkotójától egyaránt.”
Útjelzők című sorozata a hétköznapokból kiemelt mondatokat, tanácsokat dolgozza fel, és útjelző-táblákhoz hasonló vizuális jelekké alakítja át őket. A kis kör alakú képekké redukált „útravalók” így válnak mások számára vizuálisan (is) értelmezhetővé.