Hogyan jön létre egy kiállítás, avagy nézzünk szét a megnyitó előtt is egy kiállító teremben
Miként lehet közelebb vinni a látogatót egy kiállításon látottak megfejtéséhez? Hogyan lehet érzékeltetni azt a viszonyrendszert, amelyekre a művek, a térszerkezet, és az egyéb jelek reflektálnak? Rath Geber Attila szobrászművész elképzelése szerint, meg kell ismertetni a folyamatokat, és ennek érdekében ki kell nyitni a kiállítást, mielőtt megnyílna az.
Meg kell mutatni a tereket, a készülő alkotásokat a kiállítás rendezés munkafolyamatának közepén, mikor kezd kirajzolódni az a koncepció, mely mentén a művész halad.
Biztosak lehetünk abban, hogy néhány elhelyezett tárgy, vagy megkezdett mű már sejteti azt a gondolatiságot, amely teljes egészében csak a kész kiállítás kapcsán látható, ugyanakkor a pillanat lehetőséget kínál arra, hogy megmérettessünk: kitaláljuk, végiggondoljuk a látott jeleket és aztán összevessük a kész művel, egy héttel később, ugyanazon a helyszínen.
Az „in situ” művészeti módszer komoly európai hagyományokkal rendelkezik, az eredeti helyzetet, állapotot megmutató művész „in progress” dolgozik, és ezzel nemcsak a pillanatnyi állapotról számol be időről, időre, de tudatosan vállalja műveinek múlandóságát is.
Erre az akcióra várjuk Önöket tisztelettel, 2009. június 12-én, este 6,00 órától, mikor is kísérletet teszünk egy valódi kőleves elkészítésére és tálalására, miközben megbeszéljük azt is, hogy a kiállítás miért is a népmesei hagyományokból jól ismert kőleves címet kapta.
A kiállító terem nyitva tartása az installációs időszakban: 2009. június 15-19-ig 10,00-16,00 óráig