Megnyitó: 2019. 11. 12. 18 óra
Opening: 12 November 2019 6pm
Megnyitja / Opening speech: Fehér Dávid
Nádler István Kisteremben rendezett második egyéni kiállításán a közelmúltban befejezett grafikai sorozatait mutatja be. A művész festményeinek 1994-ben központi motívumává vált háromszög a kétezres évek elején bukkant fel újra, immár papírmunkák témájaként is. Az akkoriban elkezdett, majd 2019-ben befejezett sorozatokon a háromszög születéséről és felbomlásáról való gondolkodás jelenik meg, esszenciális képet adva a Nádler művészetét meghatározó geometria és gesztus harmóniájáról.
„Különös jelentőséggel bírnak a művész papírmunkái, amelyek egy képzeletbeli napló lapjaiként is értelmezhetők. Ezek az alkotások tekinthetők a legközvetlenebbeknek, legintimebbeknek, amelyeken a forma és a gondolat születése (kép)folyamatként bontakozik ki. Az első érintések, tapintások, kísérletek, nyomhagyások felszabadító játéka határozza meg ezeket a műveket, amelyek többek, mint vázlatok. Autonóm képek, ám mindemellett gyakran hordozzák magukban a nagyobb kompozíciók csíráit is.”
(Részlet Fehér Dávid A papír érintése. Közelítések Nádler István papírmunkáihoz című írásából.)
/
Exhibiting in Kisterem for the second time, István Nádler presents series of recently completed graphic works. The triangle that became a central motif in the artist’s painted works in 1994 and resurfaced in the early 2000s, this time also as a theme of works on paper. The then started series which Nádler finished in 2019 depicts the contemplation of the triangle’s birth and disintegration and offers an essential picture of the harmony created between geometry and gesture in the oeuvre of István Nádler.
“The artist’s works on paper, which can be interpreted as pages of an imaginary journal, bare particular significance. These works can be regarded as the most immediate, most intimate, on which the birth of form and thought unfolds as a (pictoral) process. Characterized by the liberating play of first touches, experiments, they are more than drafts, they are autonomous pictures and furthermore carry within themselves seeds of bigger compositions.
(Excerpt from Dávid Fehér: The touch of paper. Approaches to the graphic works of István Nádler.)
2019. 11. 13. – 12. 20.
Nyitókép: Nádler István- A háromszög létezései, 2003-2019, fotó: Sulyok Miklós