Egyrészt maga a kutatóközpont mutatkozik be Stephen Hoskins, Dr. Paul Thirkell, Carinna Parraman, Sarah Bodman és Richard Anderton grafikai munkáival. A tárlat másik részében Ausztráliát, az Egyesült Királyságot, Svédországot és Norvégiát képviselő 10 művész digitális printjei láthatóak. E szekció keresztmetszetet nyújt azokból a munkákból, melyek a digitális technikák használatával bizonyos tekintetben túllépik a nyomtatás határait.
A művészek és a munkák válogatásánál fontos szempont volt a kurátor számára, hogy bemutassa: az új technológia használata lehetővé teszi a művészek számára, hogy egyfajta új dialógust kezdeményezzenek, amely kitágítja a hagyományok korlátjait. A cél annak a bemutatása, hogy észrevegyük, a munkák lényege gyakran átalakul a digitális technika használatával, vagy éppen annak elutasításával.
• Paul Thirkell
Paul Thirkell tökéletesen ismeri, hogy mi minden lehetséges a nyomtatásban az új technológiákkal. Képei kombinálják a grafikai és a mechanikai eljárásokat. A munkák az összefonódó szerkezetek komplexitásában állnak, egy vizuális rejtvénybe helyezve. Hasonlítanak M. C. Escher illuzórikus rajzaihoz. Ami a legelőször szembetűnik a nézőnek, azok az erős, gazdag színek. Mint egy sokoldalú drágakő, a művek színei megerősítik az illuzórikus szerkezetet. Csak ezután, a tüzetesebb szemrevételezéskor vesszük észre az eltérő felületeket, a képek illuzórikus eltéréseit a műalkotás struktúrájába rejtve. Ezek a munkák olyanok, mint a korai film-montázsok, ahol a szem villámgyorsan ugrál a képek között. Ez adja a látvány folytonosságát.
A digitális nyomtatás lehetőségeit kihasználva Thirkell eredeti printeket alkot, melyek a modern és a hagyományos eszközök valódi ötvöződése.
•Richard Anderton
Richard Anderton magasztalja az épületszobrászati állatfigurákat, melyek beborítják a világ egyházi és állami épületeit. Ezek a mitikus állatok a kézművesek és a mesteremberek dús fantáziájú elméjében születtek meg, időtől, helytől és kultúrától függetlenül. Ez egy fantasztikus világ, ahol az állatokról szóló információ nagyon megszűrt és nélkülözi a részleteket. Ezek az érzéketlen kőfigurák felhasználták a gyakorlott mesterek tudását, szabadságot adva a képzeletüknek és kitöltik a formák részleteit, vagy az állatok alakzatait, melyek a történelmi épületeket díszítik. Anderton felhasználta a kínai oroszlánkutyát, a gótika európai teremtményeit és a vízköpőket, összehasonlítva utalásaikat és földrajzi elhelyezkedésükkel. Kiválogatja a világ ezen „állatkertjeit”, melyek megborzongatták az egész iparosodás előtti építészetet.
• Sarah Bodman
Bodman számos művészkönyv és összetett mű alkotója, melyek „detektív-szemeket” igényelnek. Semmi sem az, aminek látszik, felületes ránézésre a könyvek összekapcsolódnak a természettel, a tájjal és az otthonnal. A közelebbi olvasat megmutatja a rejtett szövegeket a történet, a virágok, a költői idézetek és a könyvben testet öltött titkosírás között. Bodman könyveiben a munka, a természet, a növények és a virágok leleplezik a sötét szenvedélyek rejtett értelmét, a kapcsolatokat megfertőzik a mérgek, az érzéki vágyak és a kísértések a sírhoz vezetnek. Mi nézők felismerjük azt, hogy habár képeket nézünk, amik populárisnak tűnnek, gyönyörűek, vagy bájosak, a könyvek szerkezete valami sötétebbre utal. Olyanok, mint amikor egy detektívregényben felfedezzük a félrevezetést, ez is egy krimi, bár itt nem lehetnek bizonyítékok, de érezzük a szorongást és a sebezhetőséget.
• Steve Hoskins
Hoskins munkái a képzőművészet és az alkalmazott művészet határterületén mozognak. Nyitott a kézművesség gyökereire, keresi az elegáns és szép szerkezeteket. Ezt többek között a papírsárkányokon találta meg, melyeket a hagyományos keleti kézimunka módszerei szerint szerkesztenek meg. Hoskins ezt a tudást kombinálja a modern nyomtatási technikával. A papírsárkányok tartozékai, a kötelek, a váz, a csomók hagyományos használata mind-mind részét képezik ezeknek a repülő műtárgyaknak. Hoskins felveti azt a kérdést, ami gyakran felmerül a kultúraközi tanulmányokban; szemlélhetjük-e a használati, vagy egyéb kézműves tárgyakat műalkotásokként, főleg ha azok a funkciókon túl információt is hordoznak, utalásokkal vannak tele. Ezek felszínre hozzák a nyomtatásról szóló vitát is, gyakran iparosmunkának tűnik, mégis emelkedettebb tevékenység, mint a szakismeretek összességének használata. Hoskins érdeklődése kombinálja a nyomtatás legújabb technológiáját a hagyományos papírsárkány formákkal.
• Carinna Parraman
Séta, feltérképezés, a vizuális események megörökítése és az utazás érzékelése látható Parraman munkái mögött. Az ösvények végigjárásának történetével, vagy az elemek megörökítésével és a városi légkör vizuális dokumentációjával Parraman leleplezi a tapasztalás apró részleteit: a burkolat egyenetlenségét, a csatornafedeleket, a festett vonalakat és más útjeleket. Ennélfogva az utazás, vagy séta megtételét adja elő a nyomaton, mint a töredékes emlékek kollekcióját. A vizuális részletek gyűjteményét a fényképezőgép lencséjén keresztül válogatja ki. Parraman ezen séták közben átélt tapasztalatok érzéseit rekonstruálja, újból összeállítva őket egy emléktérképen. A munkák, melyek videoklipekhez hasonlóak, progresszív fotókból, árnyképekből, jelekből és elbeszélésekből állnak össze. A madárperspektíva közös minden munkájában, a konceptuális felépítés eszközei inkább a séta illusztrációi. Egy térképen, látjuk a tapasztalás egészét, átrendezve sík felületre. Ez a rekonstrukció a bemutatás különböző formáiban jelenhet meg. Az eredmény: az időt tömörítve, a dokumentációt egy tökéletes nyomatban fogalmazza meg.