Tót Endre: Layout festmények 1988-1991
Megnyitó: 2019. 09. 19. 19:00-20:45
Megtekinthető: 2019. 09. 20 – 2019. 10. 24
Az acb Galéria Tót Endre 1988 és 1991 között készült Layout festmények című ciklusából mutat be egy reprezentatív válogatást. Tót Layout festményei minden ízükben újdonságnak számítanak közönség és szakma számára is, mivel a kölni Galerie Ucherben megvalósult 1991-es bemutatásuk óta eltelt majdnem harminc évben nem voltak láthatók.
Az 1980-as évek második felében Tót több olyan új műciklussal állt elő, amelyekben korábbi konceptuális ideái a festészet formai és materiális eszközeivel találtak kifejezésre. Ezen sorozatok közül festészeti szempontból a Layout festmények a leggazdagabbak: a dekorativitás, a minták használata és a korra jellemző erőteljes színek elegyednek nagyon egyéni módon a sajtótermékek vizualitásával. A művész kész sajtótermékek lapjait, szövegeit, képeit, fejléceit absztrahálja újra saját logikája szerint, mindezt ráadásul úgy, hogy ebben a folyamatban teret enged a colorfield, a monokróm és a Neo-Geo festészeti tradíciónak is. Ezek a képek mégsem csak azért frissek ma is, mert korábban nem találkozhatott velük a közönség, hanem többek között amiatt is, mert öntudatlanul is a napjainkban erősen kritizálható médiafelületek látszat-jellegét erősítik fel.
////////////////////////////////
Endre Tót: Layout Paintings 1988-1991
Vernissage: September 19, 2019 7:00-8:45 pm
On view: September 20 – 24 October, 2019
The acb Gallery presents a representative selection of Endre Tót’s cycle entitled Layout Paintings, created between 1988 and 1991. Tót’s Layout Paintings can, in every respect, be regarded as a novelty both by professional circles and by public audiences; this is their first appearance since their original presentation at the Galerie Ucher of Cologne, almost thirty years ago, in 1991.
In the second half of the 1980s Tót produced cycles of works in which his previous conceptual ideas now found expression through the formal and material tools of painting. Of these series, his Layout Paintings have undoubtedly the most to offer in terms of their painterly richness: decorativity and the use of the patterns and vibrant colours typical for the period – with the visuality of press products. The artist re-abstracts pages, texts, images and headlines from finished press products according to his own logic – while, in the process, also allowing room for the colour field, monochrome and neo-geo traditions of painting. These works are still fresh today, however, not only because audiences had no access to it for so long, but also because they unconsciously amplify the superficial nature of media surfaces, currently subject to so much criticism.