A kiállítás általában egy állapot rögzítése is egyben. Arról ad képet, most hol tart egy művészi életút, mit gondol az alkotó a világról, melyek azok az inspirációk, amelyekre a művésznek reflektálnia kell. A kiállítás összegzés, de kiindulási pont is. Nem statikus történés, hanem egy történet, egy storyboard. A jelenlegi kiállítás reprezentatív válogatás Szépfalvi Ágnes és Nemes Csaba festményeiből és rajzaiból, valamint válogatás az elmúlt években készült közös művekből, az alkotói páros által storyboard-oknak nevezett „történetekből”. Joggal tesszük fel a kérdést, hogy ők ketten mit értenek storyboard alatt. Szépfalvi Ágnes és Nemes Csaba megfogalmazása szerint a storyboard a filmgyártás egyik fázisa, amit ők önálló műfajnak teremtettek és használnak. A műfaj, ha úgy tetszik nem új, művészettörténeti előzményei is vannak, hiszen a történetmesélés vágya végigkíséri az emberi kultúrát, gondoljunk csak a klasszikussá vált Traianus oszlopra, a bayeux-i szőnyegre, vagy akár a szovjet idők rosztáira. „Nem teszünk mást „csak” történetet mesélünk. Nincs szükségünk gigantikus költségvetésre, ráadásul a kézzel készült rajzok közvetlenül hatnak a nézőkre. A létrejött sorozatok mégsem hasonlíthatóak a képregényekhez, itt minden rajz egy kicsit egyedi, a történethez hasonlóan a rajzok is formálódnak. A munka, az alkotás hat a rajzokra, és a rajzok is visszahatnak az alkotói folyamatra. A történetek tömörek, nincs mód a csevegésre. A sztorikon közösen dolgozunk, megosztunk ugyan bizonyos munkafeladatokat, de a létrejött mű minden részletében ott van mindkettőnk keze nyoma.” A térben sorozatokként kiállított storyboard-nak kialakul egy ritmusa, az egész történet együtt él a térrel, a térben külön tartalmat kap, melyhez a néző, a befogadó is hozzáteszi az önmagában hordott, a saját élményeiből táplált storyboard-ot. A domináns és a vizuálisan erős rajzok mellé néha szövegek is kerülnek. A kép a fontos, a narratíva, a mondatok csak a legszükségesebb információkat közlik, esetleg új jelentést kapnak a képpel való ütköztetés, konfrontáció során. Eddig 17 storyboard készült. Ezek között találhatunk krimit, testvérdrámát, sci-fi-t, balladisztikus mesét, helyspecifikus sztorit, vagy éppen filozofikus jellegű történetet. Az utóbbi időben több olyan storyboard is született, amelynek szereplői maguk az alkotók, a történet háttere pedig az a szituáció, az a környezet, amit megélnek. Általános és személyes problémák összefüggései sejlenek fel, az élet nagy kérdései és a hétköznapok apró megfigyelései jól megférnek együtt. Szépfalvi Ágnes és Nemes Csaba arra a felismerésre jutott, hogy az általuk leginkább ismert és átélt konfliktusok azok, amiket a leghitelesebben tudnak tolmácsolni. Ez a mély őszinteséggel megfogalmazott és elmondott emberi történet az, ami a legkülönbözőbb nézőt is érzékenyen érinti. Ez a történet az, ami mindannyiunk számára érthető, hisz mi is mindannyian nap mint nap átélünk melankolikusan szép lírát, és brutális drámát…az életet magát…akár tetszik…akár nem… (Szépfalvi Ágnes, Nemes Csaba és Bretus Imre kurátor)