Amennyiben a kortárs képzőművészeknek világválogatottja lenne, Magdalena Abakanowicz minden bizonnyal a kezdőcsapatba kerülne. A festő és textil szakon végzett Abakanowicz minden túlzást mellőzve, még a hatvanas évek közepén lett világhírű, tiszteletbeli tagja több világhírű Művészeti Akadémiának, köztük az Amerikai Művészeti és Irodalmi Akadémiának, s számos nívós művészeti díj mellett megkapta a Royal College of Art (London), díszdoktori címét. A háború utáni lengyel avantgárd legjelesebbje, a hazánkban is jól ismert Kantor-, Szajna, Grotowski-féle színház képzőművészeti megformálója.
Abakanowicz munkái a körülvevő valósághoz kapcsolódó mély töprengéseit fejezik ki. Szabadtéri munkáit kőből, fából, fémből alkotja; s inspirációt adó természetes vagy kulturális közegben állítja ki. Zsákvászon szobrai, ülő és álló figurái, megrázó hatásukkal erősen az érzelmekre hatnak.
Az 1980-as Velencei Biennálén bemutatott, ugyancsak nagyhatású „Embriológia” című installációja mostani tárlatunkon is látható. 1988-ban a Műcsarnok egy teljes életutat bemutató kiállításra hívta meg a művészt, melynek anyagából a Szépművészeti Múzeum tulajdonába került „Ketrec”, valamint a műcsarnoki tárlatra készült „Háborús játékok”, monumentális fémsapkákkal felszerelt farönk szobrai úgyszintén bemutatónk kiemelkedő darabjai.