Népautók
Vége a bogárnak. Pontosabban a bogárhátú Volkswagennek. A gyártás befejeztével az utolsó darab múzeumba kerül, a többi még rója egy ideig az utakat. Nem egyszerűen autót gyártottak, hanem legendát. Ezekkel a talán magasztos, de semmiképpen sem túlzó szavakkal fordult a dolgozókhoz a Volkswagen mexikói igazgatója Reinhardt Jung miután leállították a szerelőszalagot, és legördült róla a tényleg és véglegesen legeslegutolsó bogárhátú Volkswagen. Egészen pontosan a 21 millió 529 ezer 464. példány. A másik tömeg Volkswagen, a Golf tavaly körözte le és már 22 milliónál tart, de a csúcstartó a Toyota Corolla, a maga több mint 30 millió példányával. Mégis a bogárhátú Volkswagen vezet, mert egyetlen más autót sem gyártottak ilyen sokáig, ennyire változatlan formában, és kevés olyan autó van, amelyik körül ilyen kitartó kultusz bontakozott volna ki. A legutolsó bogárhátú Wolfsburgba kerül a gyár múzeumába.
A Ferdinard Porsche által tervezett első Volkswagenek , magyarul népautók gyártása még a Hitleri időkben, 1938-ban kezdődött, de a háború közbeszólt, és a kis autó igazi karrierje az 50-es években, a német gazdasági csoda idején lendült fel, amikor a szépen gyarapodó nyugatnémetek elkezdték bejárni Európát. A németországi gyártás 1978-ban szűnt meg. Brazíliában 1996-ig, míg végül Mexikóban tegnapig gyártották a nosztalgia autót. Az utolsó 3 ezer, amely már előre elfogyott, a régi időket idéző világoskék, vagy krémszínű lakkozással került a megrendelőkhöz. A mexikói gyárban ez után a régi autó új változata a New Beatle készül.