Kiállítás egy Jászai Mari téri óvóhelyen.
1137 Budapest, Jászai Mari tér 5-6. (-1. szint, óvóhely)
„2013 tűnt annak az évnek, amikor a jövő visszatért” – írta Adam Harper az Electronic Beats magazinba arról az új underground esztétikáról, amit high-techként határozott meg. A high-tech egyszerre stílus és a produkciós folyamatok természetes következménye, amelyet a ma rendelkezésre álló, a jövőt alapvetően meghatározó technológiák hívnak életre. Míg az analóg technikákkal hagyományosan egyfajta emberi minőség jár együtt, a high-tech a technológiai fennségességet idézi meg. Ha az analóg emberközeli, barátságos, naív, nosztalgikus vagy egészséges, a high-tech sok esetben egy hideg, éles, paranoid vagy dekadens taktikával közelít a modern világ jelenségeinek értelmezéséhez. A high-techhel kapcsolatban gyakran használt kifejezés az „uncanny valley”, az a fajta kellemetlen vagy visszatetsző érzés, amikor az emberi tulajdonságok egy nem organikus, hanem utánzásra programozott mesterséges entitáson figyelhetők meg. A high-tech előrevetíti azt a magas fokú technológiai szervezettséget és közvetítettséget, amely az embernek a világban elfoglalt helyét és képességeinek kihasználását illetően új helyzetet vázol fel. Harper értelmezésében ez az esztétika, közösség vagy előállítási mód szoros kapcsolatot tart fenn azzal a rendszerrel (technokrácia), amelyben a hatalomelosztás a technológiai tudás birtokosainak kedvez.
A Neuro Gym a Reality Research Festival 2k16 keretében megvalósuló csoportos kiállítás, amelynek résztvevői a digitális technológiák élvonalához tartozó fejlesztések és eszközök (Vive VR headset, 3D nyomtatás/szkennelés/tervezés, kiterjesztett valóság / mixed reality technológiák) felhasználásával dolgoztak ki összetett művészeti projekteket. A kiállításon megjelenő elsődleges művészi stratégia a virtualitás technológiai formációjával van összefüggésben. A virtualitás a jégkorszak művészete óta velünk van, amikor is először törtük meg a közvetlenség természeti törvényét és kezdtünk szimbolikusan gondolkodni, beszélni és megjeleníteni dolgokat, amik nem voltak jelen.
Résztvevő művészek: Jip de Beer (NL), Cseh Dániel – Halák András László, Csiszár Mátyás – Kovács Zoltán (Meetlab), Fridvalszki Márk, Kim-Leigh Pontin (UK), Kovács Gergő, Páll Tamás, Pápay Fanny, Pribék Gábor – Kolozsvári Lajos, Ravasz Jonathan – Filip Ruisl, Jelena Viskovic, Szécsényi–Nagy Loránd – Szekeres Ágnes (Implausible Works)
Kurátor: Német Szilvi, Eckhardt Lili
Kiállítás design: Stúdió Nomád
Kiállítás megnyitó performance: Vadas Zsófia Tamara – Gryllus Ábris : Krund ni Ovel
Facebook esemény: https://www.facebook.com/events/1033862813379115/
Főszervezők:
KITCHEN BUDAPEST és PLACCC
KITCHEN BUDAPEST és PLACCC
Partnerek:
TAKOMAT INTERNET AGENTUR (DE), KIBLA (SL), X-OP (SL), KÉK – CONTEMPORARY ARCHITECTURE CENTER, MAKERSPACE, CROSSTALK VIDEO ART FESTIVAL, LET IT BE! ART AGENCY, smARt est.2015, MEETLAB, VALYO
Támogatók:
KUBIK Coworking Space, ROBERT BOSCH FOUNDATION, FINNAGORA, CREW (BE), EMBASSY OF THE KINGDOM OF THE NETHERLANDS IN HUNGARY, TOLDI KLUB
Co-funded by the Creative Europe Programme of the European Union
realityresearch.info + 36 30 325 9923