Oto Hudec multimédia-művész festményei és grafikái személyes és társadalmi témákat egyaránt vizsgálnak; emellett videókat és köztéri munkákat is készít többek között a bevándorlásról, a menekültekről és a globalizáció környezetre gyakorolt hatásáról.
A KÉK együttműködésével Budapesten bemutatott Nomádia installáció a sátormodellt idézi meg, mint az ideiglenes építészet formai tipológiáit: van köztük nomád létformát élő népek sátra, menekültek, túrázók sátrai stb. Az installáció szimbolikusan teret kíván adni az államok és a vállalatok által elnyomott népességnek (eltűnőben lévő nomád kultúrák, migránsok stb.). Ezek a törékeny építmények a velük együtt kiállított dokumentumokban leírt történelmet közvetítik, az adott állomásokon a művész által készített festmények és képeslapok egészítik ki (Greetings from Nomadia).
Speciális helyzetekben az amúgy normálisan állandónak, stabilnak tekintett intézmények (pl. múzeumok) is átköltözésre, vándorlásra kényszerülhetnek. A helyhez kötöttség tehát viszonylagos, ahol történelmi életformák mellett modern kori társutasok keresik helyüket a megváltozott világban, a permanens átmenetiség állapotában.
Az esemény a Ludwig Múzeumban látható Kiterjesztett jelen című kiállítás keretén belül valósult meg.
Kredit: A Gandy gallery jóvoltából
KÉK- Kortárs Építészeti Központ
1111 Budapest, Bartók Béla út 10-12.
+36 30 522 5994