Beöthy Istvánról, noha Magyarországon született s a Képzőművészeti Főiskolán végezte tanulmányait, s egészen a húszas évek közepéig itt születtek meg alkotásai, még magyar monográfia nem jelent meg. Érdeklődése az emberi figura, a pár-ábrázolás, s különösen a síremlékszobrászat iránt itthon alakult ki és nyert számos tervben és néhány kivitelezett műben formát. Ismertté viszont csak választott hazájában, Franciaországban vált az 1930-as években, amikor ott a legfontosabb absztrakt felfogású csoporthoz, az Abstraction-Création-hoz csatlakozott. Itt állította ki rendszeresen magasba törő, néha lángnyelvekre emlékeztető, nemes fából készített szobrait, reliefjeit.
Beöthy-t egyaránt foglalkoztatta az elmúlt korok építészete, az emberi test arányrendszere, az aranymetszés matematikai problémái, amelyeket összefoglalva, korszakának tudományos ismereteire támaszkodva közölt egy önálló kötetben „Série d’Or” címen, Párizsban 1939-ben. Kapcsolatait a budapesti művészeti élettel nem vesztette el, itthon 1936-ban állított ki a francia Muzikalistákkal és 1938-ban a párizsi magyar absztraktok csoportjával, 1947 után pedig az Európai Iskolával Művei többek között megtalálhatók Párizsban (Musée d’art moderne), Honoluluban, Baselben és a budapesti Szépművészeti Múzeumban.
Beöthy Párizsban kiadott elméleti főművei (a La Série d’Or (1939) „Aranysor” és a Le problème de la Création (1939) „Az alkotás problémája”) a könyvbemutató idején megtekinthetők a KOGART Házban.