A kiállítás szombaton 10 órától látogatható.
Hubertus von Hohenlohe-Langenburg 1959. február 2-án született Mexikóvárosban Alfonso von Hohenlohe-Langenburg herceg és Ira von Fürstenberg hercegnő fiaként. A családnak magyar nemesi felmenői is vannak, hiszen a hercegnő dédapja a fényes diplomáciai karriert befutott és 1911-ben hercegi rangra emelt Festetics Tasziló, aki a Helikon kastélyt és parkját a ma ismert méretére kibővíttette. Hohenlohe négyéves koráig a közép-amerikai országban élt, majd Spanyolországba költöztek. Gyerekként szülei által a kor szinte összes hírességével találkozott, házukban többek közt Gina Lollobrigida és Sean Connery is megfordult, legnagyobb hatással Audrey Hepburn volt rá. Tanulmányait osztrák bentlakásos magániskolákban kezdte, majd rövid ideig a Grazi Egyetemen tanult filozófiát és közgazdaságtant.
Ausztriában vált szenvedélyévé a síelés, 1981-ben megalapította a Mexikói Síszövetséget, 1984-ben pedig valóra váltotta nagy álmát, kijutott a szarajevói olimpiára. A mai napig aktívan versenyző Hohenlohe azóta rekordszámú világversenyen, 14 világbajnokságon és 5 olimpián vett részt, szülőhazája, Mexikó színeiben. Teljesítményét Juan Antonio Samaranch 2003-ban Olimpiai Érdemrenddel jutalmazta.
Ezzel párhuzamosan „Andy Himalaya” és „Royal Disaster” néven popénekesként is ismertté vált. Egyetemi tanulmányait követően kezdett saját számokat írni, és több albuma is megjelent. Legsikeresebb száma az Andy Warholnak dedikált Andy, valamint legfrissebb dala, az I Want Pop. Slágereinek zenei világára hatással volt a Yellóval, valamint Shirley Bassey-vel való szakmai kapcsolata, de együtt dolgozott a tragikus körülmények között elhunyt Falcóval is, akit mesterének tekintett. Barátjának tudhatta Andy Warholt, aki „Polaroidhercegnek” nevezte el az arisztokrata művészt.
Tulajdonképpen zenei sikerei kapcsán, véletlen indult el fotós karrierje, amikor az osztrák művésznő, Irene Dapunt felfigyelt „Spiegelbilder” című CD-jének borítójára. Hohenlohe a mai napig mentoraként tekint Dapuntra, akinek hatására kialakította sajátos stílusát. Míg művészi képeit galériák, múzeumok állították ki, és több népszerű albumban is megjelentek, addig mint reklámfotós a divatvilág legnagyobbjaitól kapott megbízásokat. Készített munkákat a Palmers és a Puma számára, de dolgozott többek között Karl Lagerfelddel, vagy Heidi Klummal is.
A Magyar Nemzeti Múzeumban látható POP CITY TRASH című fotókiállítás két korábbi sorozat, az „Urban Jungles” és az „Elegantly wasted” anyagát és mondanivalóját ötvözi. A modern városi életvitelt tükrözi egy elegáns, spontán, keresetlen stílusban, egy passzív szemlélő szemszögéből. A képek ikonikus erővel bírnak, az óriási tablók tükrözik a ránk zúduló mindennapos vizuális információáradatot, sokszor valamilyen érdekes, a fogyasztói társadalom által generált ellentmondásra hívják fel a figyelmet. Hohenlohe a saját képeinek foglyaként keresi művészi identitását, s közben 21. századi popot alkot. Egyedi látásmódú fotóin tetten érhető Andy Warhol és Roy Lichtenstein munkáinak hatása, de alkotásai egyszerre árulkodnak gyermeki naivitásról és a mindennapok esztétikája iránti rajongásról is. A mostani tárlaton bemutatott művek között láthatóak lesznek különleges, szemetet ábrázoló képei, melyeket nézve a szépség és a hulladék szavak szinte új értelmet kapnak.