A kiállítás kedden 18 órakor nyílik. Kurátor: Hushegyi Gábor.
Radovan Čerevka (Kassa, 1980) a kortárs szlovákiai képzőművészet legfiatalabb generációjának tagja. Művészeti képzésben a Bartusz György által létrehozott kassai Művészeti Karon részesült. Jelenleg a pozsonyi Képzőművészeti Főiskola DLA hallgatója.
Čerevka budapesti kiállítása egy időben és térben tágabb művészeti projekt a Destination Hell részének tekinthető. A fiatal kassai művész tudatosan sajátítja ki a média politikai konfliktusokról és természeti katasztrófákról szóló híreit, mintegy közvetett hírforrásként újrahasznosítja azokat abból a célból, hogy a média információjában rejlő minden minőséget és következményt kiaknázzon. A Reutersdrama 2007 c. projektben tájékoztató grafikák és térképek segítségével építette meg modelljeit, mintegy hiperbolát állítva a médiában megjelent valóságnak. Ugyanezt a módszert alkalmazta az Iraniain
Complex című minimalista objektek esetében is, így utalva az iráni atomprogramról szóló médiahírek tartalmára és vizualitására. A Home woodoo crisis egy átlagos lakás méretére redukálja a médiák közvetítette katasztrófák világát. Konfrontálja a külső világ
veszélyét és a szerencsésebb régió biztonságos privát szféráját. Az eredmény nem egy autentikus, helyszíni tapasztalatokból merítő beszámoló vagy dokumentum, hanem a média fősodrába tartozó témáinak leképezése a fogyasztói társadalom világában. A „minket ez nem érint” vagy a „szerencsére ez távol tőlünk történt” magatartás a látvány szörnyűségével társul, ám a közlemúlt éppen arról győzött meg mindenkit, hogy bármilyen kataszrtófa megtörténhet a biztonságosnak hitt régiónkban is. Tehát a kiállításon megtekinthető, a galériai falak között szimulált szerencsétlenségek és katasztrófák konkrét eseményekhez sorolhatók közvetlen környezetünkben vagy a nagyvilágban. A Szlovák Intézet kiállításának központi eleme a Dirty carpets installáció lesz, amely az afganisztáni konfliktusra reflektál, a térségből származó tárgyi emlékeket a régióról szóló médiainformációkkal együtt jeleníti meg.
Complex című minimalista objektek esetében is, így utalva az iráni atomprogramról szóló médiahírek tartalmára és vizualitására. A Home woodoo crisis egy átlagos lakás méretére redukálja a médiák közvetítette katasztrófák világát. Konfrontálja a külső világ
veszélyét és a szerencsésebb régió biztonságos privát szféráját. Az eredmény nem egy autentikus, helyszíni tapasztalatokból merítő beszámoló vagy dokumentum, hanem a média fősodrába tartozó témáinak leképezése a fogyasztói társadalom világában. A „minket ez nem érint” vagy a „szerencsére ez távol tőlünk történt” magatartás a látvány szörnyűségével társul, ám a közlemúlt éppen arról győzött meg mindenkit, hogy bármilyen kataszrtófa megtörténhet a biztonságosnak hitt régiónkban is. Tehát a kiállításon megtekinthető, a galériai falak között szimulált szerencsétlenségek és katasztrófák konkrét eseményekhez sorolhatók közvetlen környezetünkben vagy a nagyvilágban. A Szlovák Intézet kiállításának központi eleme a Dirty carpets installáció lesz, amely az afganisztáni konfliktusra reflektál, a térségből származó tárgyi emlékeket a régióról szóló médiainformációkkal együtt jeleníti meg.