Többek között a kortárs konceptuális művészet, pop-, minimal- és mail art nemzetközi tendenciáit ismerő, de azokat sajátos lokális olvasatokká transzformáló két művész az 1960-as évektől kezdve személyes kapcsolatban állt. Az évtized első felétől kezdve mindketten rendszeresen megfordultak a Zuglói Kört szervező Molnár Sándornál, kiállítottak Petrigalla Pál lakásán, 1966-ban pedig egy közös svédországi kiállításon mutatták be munkáikat (Modern Nordisk Konst, Göteborg). 1969-től Bak Imrével, Hencze Tamással és Nádler Istvánnal kezdtek rendszeresen összejárni egymás lakásán, ekkor Csiky visszaemlékezése szerint Attalaival többek között „a saját stílus korlátairól” folytatott beszélgetéseket, Attalai visszaemlékezése szerint pedig „Csiky Tibor hívta fel először a figyelmét arra, hogy a fényképészet »népművészet« lesz, s mindenképp érdemes ezzel foglalkozni.” A művészek 1972-től kezdték közösen látogatni a Tudományos Ismeretterjesztő Társulat szabadegyetemének csillagászati és kvantummechanikai előadásait, az ott megszerzett ismereteik megbeszélésének révén szerveződött meg 1973-ban „Rezeda-akciójuk” is. Kapcsolatuk közvetlenségét jól jellemzik Csiky 1972-es „mail-art akciójának” Attalaihoz címzett darabjai is, a csehszlovákiai gyártású, aranyérmeszerű csomagolásban kapható óvszerrel kiegészített „Jövőnk zsákutcái”, és a „Te, Gábris, ez nem fenékig tejfel.” feliratú levelezőlapok.

READY-MADE / RED-Y MADE Csiky Tibor és Attalai Gábor kiállítása a Vintage Galériában
A Vintage Galéria kiállítása Csiky Tibor Az objektív valóság struktúrái (1973-74) című sorozatából és Attalai Gábor RED-Y MADE (1974) munkáiból mutat be egy válogatást.