Réth Alfréd első mestere, Mednyánszky László hatására kezdett el hivatásszerűen festeni. Első műterme Párizsban, a Montparnasse negyedben volt. Réth festészetére Cézanne mellett nagy hatást tett a távol-keleti művészet. Pályája elején fontos galériákban állított ki; 1911-ben a kubisták első csoportos tárlatán Párizsban, 1913-ban a berlini Sturm Galériában, mint első magyar, majd egy évvel később a francia fővárosban Berthe Weill Galériában, ahonnan Picasso, Braque, Léger és Juan Gris pályafutása is indult. Réth nemcsak kubista lett, de az elsők között jutott el az absztrakcióhoz is. A harmincas évek elején csatlakozott az Abstraction-Création csoporthoz, majd a Réalités Nouvelles-hez. Az elmúlt években Réth egyre inkább elfoglalja a művészettörténetben az őt megillető helyet. Magyarországon 2003-ban a Budapest Galériában és a Francia Intézetben, valamint Franciaországban a Párizsi Magyar Intézetben került sor a festőművész életmű-kiállítására.