A képeken torzított, nem létező növények láthatóak, melyek első látásra anatómiailag hitelesnek tűnnek. Valójában hibridek, részeik más-más fajokból vannak összerakva/összevágva. A képek egy fikciót vázolnak fel, egy lehetséges jövő utópiáját. Az utópia egy olyan jövőről szól, ahol a gének módosításának irányítása kicsúszik a kezeink közül, elszabadul s a fajok organikusan mutálódnak. A génmódosítás elterjedésének köszönhetően egyre több mesterséges növényfajt állítanak elő, melyek idővel egyenértékűek lesznek a természetes fajokkal. Az alternatív jövőben természetes jelenséggé válnak, mindennapjaink részévé, s ezáltal a kultúrtörténetbe épülnek. A jövő folklórjába olvadnak ezek az élőlények, a népművészet új motívumaivá válnak. A természet organikus folyamatának mesterséges folytatóiként ezek az új, keresztezett fajok, a tudományos, biológiai és botanikai lexikonok lapjain egy újfajta természet vízióját hozzák létre. Egy új valóságot. A génmódosítás mesterséges folyamat, ahogy az alkotás is az. Az alkotás folyamata egyfajta „virágszedés”, bizonyos növények részeinek kiválasztása, majd egymáshoz illesztése, s ebből egy új élőlény megalkotása, leképzi a génmódosítás folyamatát. Ezek a növények a természet szépségének inverz, mesterséges másai. S ez okozza zavaró esztétikájukat, ami természetességet kelt, habár valójában, megkomponáltak.
A kiállítást megnyitja: Lőrinczy Lia, kurátor