A stockholmi Smart interaktív intézet a művészet, a technológia és a tudomány egységéből indul ki. Munkatársai olyan interdiszciplináris projekteken dolgoznak, melyek különféle technológiák felhasználási lehetőségeit szemléltetik, teret engedve az új médiumokat illető alapvető kérdések megvitatásának.
A formatervezőkkel, építészekkel, divattervezőkkel, informatikusokkal és természettudósokkal közösen végzett kutatások tudományos eredményei látványos és szórakoztató módon egészülnek ki a művészet nézőpontjával. Így például a Brainball esetében, ahol a két játékos közül az nyer, aki érezhetően nyugodtabb ellenfelénél.
A középpontban álló asztalon lévő labda ugyanis a játékosok agyhullámait méri és mindig az izgatottabb fél irányába mozdul el. Szintén a felhasználók agyhullámainak mérésén alapszik a Brainbar működési elve: a beállítástól függően a „robot-pultos” által kevert italok felerősítik illetve csillapítják a „vendég” idegállapotát.
http://www.tii.se/smart
Támogató: Svéd Intézet – A Svédületes! Svéd-magyar randevú 2004 keretében